خبر هوای گیلان را داشته باشید

هواشناسی هشدار نارنجی داد؛باران بهاری مهمان آسمان گیلان/توصیه به کشاورزان و گردشگران


۱۴۰۳/۰۱/۲۰ - ۲۰:۵۶ | کد خبر: ۴۲۸۷۱ چاپ

سمانه نگاه کارشناس هواشناسی با اشاره به هشدار هواشناسی به کلانشهر گفت: لازم است نسبت به محکم سازی سازه‌های موقتی و پوشش خزانه‌های برنج به دلیل وزش باد شدید اقدام شود.

هواشناسی هشدار نارنجی داد؛باران بهاری مهمان آسمان گیلان/توصیه به کشاورزان و گردشگران
اختصاصی کلانشهر: سمانه نگاه کارشناس هواشناسی در گفت وگو با کلانشهر با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان گفت: از روز چهارشنبه به ویژه طی ساعات بعد ازظهر و شب تا اوایل روز جمعه فعالیت سامانه بارشی را در سطح استان گیلان و همچنین استان‌های هم جوار خواهیم داشت.

نگاه افزود: بنابراین ابرناکی و مه آلوده شدن هوا، بارندگی و وزش باد، رعد و برق با احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود. این کارشناس هواشناسی توضیح داد: همچنین طی پنج شنبه با تقویت ناپایداری بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود.

 نگاه در ادامه گفت: بنابراین بارندگی‌ها در بعضی مناطق شدید در پاره‌ای نواحی به ویژه شامل ارتفاعات و دامنه‌ها خیلی شدید، وزش باد بعضی مناطق شدید، کاهش دما، رعد و برق و احتمال تگرگ مورد انتظار است.

 این کارشناس هواشناسی توضیح داد: طی این مدت آبگرفتگی و اختلال در تردد، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب و روان آب، رانش و لغزش، شکستن سقوط درختان احتمال خسارت به سازه‌ها و ابنیه، خسارت به خزانه‌های برنج، خسارت به محصولات کشاورزی به ویژه طی روز پنجشنبه مورد انتظار است.

سمانه نگاه
 نگاه گفت: با توجه به پیش رو بودن تعطیلات، توصیه می‌شود از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، بر پایی چادرهای مسافرتی و ترددهای غیر ضروری در محورهای کوهستانی استان و همچنین محورهای مواصلاتی به استان‌های هم جوار بویژه طی پنجشنبه پرهیز شود .

او در ادامه گفت: نسبت به محکم سازی سازه‌های موقتی و پوشش خزانه‌های برنج به دلیل وزش باد شدید اقدام شود.

 نگاه همچنین توصیه کرد:از پارک کردن خودرو در حاشیه درختان فرسوده و سازه‌های سست طی این مدت اجتناب شود.

 نگاه در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: با توجه به احتمال اصابت صاعقه از قرار گرفتن در فضای باز در زمان وقوع رعد و برق پرهیز شود.

او خطاب به کشاورزان به ویژه شالیکاران، دامداران، گلخانه‌داران و مرغداری‌ها گفت: با توجه به هشدارها، برای جلوگیری از وقوع خسارت،تمهیدات لازم به عمل آورده شود.

 نگاه همچنین گفت: طی این مدت از صعود به ارتفاعات استان و جابجایی عشایر کوچ رو خودداری شود.

 او در پایان گفت: طی این مدت دریای کاسپین مواج و طوفانی و برای انجام فعالیت‌های دریایی نامناسب پیش بینی شده است.

توضیحات کامل این کارشناس هواشناسی را در گفت و گو با کلانشهر بشنوید