به گفته رئیس پلیس راه گیلان در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ هزار خودرو وارد گیلان شده و ترافیک در محور قزوین_رشت پرحجم است.

رئیس پلیس راه گیلان: ترافیک در محور قزوین_رشت پر حجم است

کلانشهر: در ایام نوروز شاهد حضور مسافران بسیار زیادی به گیلان بودیم به طوری که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو از ۲۴ اسفند تا ۱۱ فروردین به این استان سفر کردند که به نسبت سال گذشته با کاهش میزان خودروهای ورودی به گیلان مواجه بودیم.

از روز ۱۲ فروردین خروج مسافران نوروزی از جاده‌های گیلان آغاز و‌ این امر منجر به ایجاد ترافیکی سنگین در محور امام زاده هاشم_سراوان و منجیل_رودبار باشیم، ترافیکی که در نهایت باعث سفر رئیس پلیس راه کشور و‌ وزیر راه و شهرسازی به گیلان شد.

حال به دلیل تعطیلی چند روزه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر در ۴۸ ساعت گذشته شاهد حضور بسیار زیاد مسافرین با خودروهای غیر بومی به گیلان بودیم.

حال به گفته سرهنگ جاور صفاری رئیس پلیس راه گیلان از در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ هزار خودرو وارد این استان شده و بیشترین ورودی نیز مربوط به محور منجیل رودبار بوده است.

آنطور که صفاری می‌گوید، اکنون ترافیک در محور قزوین_رشت پرحجم ولی روان بوده و غیر از برخی ساعات در روز گذشته که شاهد ترافیک سنگین بودیم، هیچ گره ترافیکی وجود ندارد.

رئیس پلیس راه گیلان از اعمال محدودیت‌های ترافیکی به منظور ایجاد امنیت برای مسافران خبر می‌دهد و می‌گوید، تردد همه تریلر‌ها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی تا پایان روز جمعه در جاده قدیم "رشت - قزوین" و همچنین در مسیر رفت و برگشت اردبیل - بندرآستارا ممنوع است.