ارتش اسرائیل ادعا کرد: ما برای همه سناریوها آماده هستیم و برای محافظت از اسرائیلی‌ها اقدامات لازم را با متحدان خود انجام خواهیم داد.

واکنش تل‌آویو به توقیف کشتی اسرائیلی از سوی ایران
کلانشهر: ارتش اسرائیل امروز (شنبه) به توقیف یک کشتی مرتبط با این رژیم از سوی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس واکنش نشان داد.(بیشتر بخوانید)

به گزارش  ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای با نادیده گرفتن جنگ افروزی این رژیم در منطقه و تشدید تنش و برهم زدن صلح و ثبات آن و تجاوزگری وحشیانه علیه مردم نوار غزه مدعی شد: ایران عواقب تشدید اوضاع را متحمل خواهد شد.

ارتش اسرائیل در این بیانیه بدون توجه به ناتوانی خود در مقابله با رزمندگان مقاومت فلسطین با وجود گذشت شش ماه از جنگ تجاوزگرانه علیه نوار غزه و وضعیت منفعلانه خود در برابر حزب الله لبنان مدعی شد: ما در حالت هوشیاری بالایی قرار داریم و آمادگی خود را برای محافظت از اسرائیل در برابر حمله ایران افزایش داده‌ایم.

ارتش اسرائیل همچنین ادعا کرد: ما برای همه سناریوها آماده هستیم و برای محافظت از اسرائیلی‌ها اقدامات لازم را با متحدان خود انجام خواهیم داد.

ارتش اسرائیل همچنین با چشم پوشی از اقدامات تروریستی این رژیم علیه ملت های منطقه و علیه ملت فلسطین در نوار غزه، به تکرار لفاظی‌های مقامات این رژیم علیه ایران پرداخت و مدعی شد که ایران به زعم تل آویو از "تروریست‌ها در سراسر خاورمیانه و خارج از آن حمایت می‌کند".

این بیانیه پس از آن صادر شد که یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شد.

این کشتی هم‌اکنون به سمت آب‌های سرزمینی کشورمان هدایت شده است.

این کشتی با پرچم پرتغال توسط شرکت Zodiac که مالک آن یک سرمایه‌دار صهیونیست بنام Eyal Ofer است اداره می‌شود.