در صورت اثبات جرم عضو بازداشت شده ی شورای شهر رشت

عاقل منش به شورای شهر رشت برمی گردد


۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ۱۶:۲۵ | کد خبر: ۴۲۹۸۷ چاپ

اگر فرد بازداشت شده بتواند در دادگاه، بیگناهی خود را ثابت کند شانس برگشتن به صندلی شورای شهر رشت را دارد. اما اگر فرایند بررسی‌ها به دلایل قانونی طولانی شود و غیبت او از صحن شورا بیش از حد مجاز تعیین شده باشد، نفر علی البدل جایگزین او می‌شود

عاقل منش به شورای شهر رشت برمی گردد
اختصاصی کلانشهر: پلیس امنیت اقتصادی گیلان امروز یکی از اعضای شورای شهر رشت را به جرم دریافت رشوه بازداشت کرد. (بیشتر بخوانید)

هرچند که پلیس به نام این عضو شورای شهر رشت اشاره‌ای نکرده است اما براساس شنیده‌ها، او یکی از داوطلبانی بود که خرداد   1400 در جریان برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا با بیش از 10هزار رای در کنار 6 چهره‌ی اول راه یافته به شورای شهر رشت قرار داشت.

اینکه این فرد بتواند در دادگاه، بیگناهی خود را ثابت کند شانس برگشتن به صندلی شورای شهر را خواهد داشت اما اگر فرایند بررسی‌ها به دلایل قانونی طولانی شود و غیبت او از صحن شورا بیش از حد مجاز تعیین شده باشد، نفر علی البدل جایگزین او می‌شود تا شورای شهر رشت بتواند با 11 عضو به فعالیت خود ادامه دهد.

براساس نتایج نهایی انتخابات شورای شهر رشت در خرداد 1400 فردی که احتمالا جانشین متهم فعلی شورای شهر می‌شود برای شورا و شهرداری مرکز استان چهره‌ای آشنا دارد؛ محمدحسن عاقل منش؛ عاقل منش که در دوره‌های دوم ، سوم و پنجم شورای شهر رشت به عنوان عضو این شورا فعالیت داشت در انتخابات گذشته شورا با کسب ۶۸۱۷ رای در رده چهاردهم قرار گرفت و از راهیابی مستقیم به پارلمان شهری رشت بازماند اما حالا بواسطه شرایط پیش آمده، این شانس را دارد که بار دیگر به شورای شهر رشت برگردد.

عاقل منش طی سالهای گذشته به عنوان مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان وهمچنین عضو هیات مدیره انجمن معلولین بینایی گیلان فعالیت داشته است.

ترکیب شورای شهر رشت کمتر از سه ماه بعد از آغاز به کار با استعفای امیرحسین علوی دچار تغییر شد. او که سودای نشستن بر صندلی شهرداری رشت را داشت از شورای شهر استعفا کرد.

با استعفای علوی در آبانماه 1400، حسن کریمی کرنق عضو اول علی البدل شورا جانشین او شد. البته علوی کمی بعد با رای شورانشینان از شهرداری رشت کنار گذاشته شد.

بعد از کریمی کرنق نوبت مهیار سماکچی عضو علی البدل دوم شورای شهر بود تا فرودین 1402 وارد شورای شهر شود. (اینجا بخوانید) او به جای مهدی نوری هریس وارد شورا شد. عضویت نوری در شورای شهر با حکم دادگاه از او سلب شد.