رئیس اداره پارک ملی بوجاق گفت: بر اساس طرح جامع و تفصیلی پارک ملی خشکی-دریایی بوجاق، ورود گردشگران با رعایت الزامات محیط زیستی به پارک ملی امکان‌پذیر است.

ورود گردشگران به پارک ملی بوجاق در کیاشهر با رعایت الزامات محیط زیستی مجاز است
کلانشهر: احسان باقری‌پور امروز ۲۸ فروردین ماه با اشاره به طرح جامع ، اظهار کرد: مشاوران و متخصصان اداره کل محیط زیست گیلان بر روی گونه‌های گیاهی، جانوری و غیره کار و مطالعه انجام دادند و وقت گذاشتند تا بازدید گردشگران و مسافران از منطقه پارک ملی بوجاق براساس الزامات محیط‌زیستی باشد.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم، گردشگران و مسافران در امر حفاظت از منطقه، افزود: در طرح جامع بر اساس زون‌بندی‌های مختلف که شامل گردشگری، حفاظت، منطقه امن و منطقه سپر است الزاماتی دیده شده که در راستای حفظ محیط زیست منطقه باید لحاظ و اجرا شود.

رئیس اداره پارک ملی خشکی - دریایی بوجاق با اشاره به علاقه خاص مردم کیاشهر به این پارک ملی، گفت: بر اساس طرح جامع چهار نقطه به عنوان زون تفرجگاهی به صورت متمرکز و گسترده در نظر گرفته شده است به طوری که محل استقرار مسافران و وسایل نقلیه آنها دیده شده تا بر اساس الزامات سازمان حفاظت محیط زیست، ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه زون‌بندی تقریبا از سال ۱۴۰۱ مصوب شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات معاون امور طبیعی اداره کل محیط زیست گیلان در بحث حفاظت از زون امن و زون حفاظت پارک ملی باید تمهیدات خاص خود اتخاذ شود به همین دلیل برنامه‌ریزی‌ها در این راستا پیش می‌رود.

رئیس اداره پارک ملی بوجاق از مسافران خواست در زمان حضور در محدوده پارک ملی بوجاق با محیط بانان، همکاری لازم را داشته باشند و گفت: محیط بانان، گردشگران، مسافران و وسایل نقلیه آنها را به مکان‌هایی که مشخص شده، هدایت می‌کنند.

باقری پور افزود: به منظور اهمیت منطقه و حفظ محیط زیست مسافران باید در فضاهای مختص به گردشگران مستقر شوند و از رها کردن زباله در طبیعت پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: مسافران با همکاران محیط بان همکاری لازم را داشته باشند؛ محیط بانان نیز راهنمایی‌ها و اطلاعات مورد نظر در خصوص پارک ملی بوجاق را در اختیار آنها می‌گذارند.

نظر شما:

security code