« محمود حجتی » از استعفا تا انتصاب به سمت مشاور رئیس جمهور

استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه علنی ۲۸ آبان مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

کلانشهر : به گزارش خبرنگار مهر، طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که روز ۲۷ آبان با تعداد ۳۸ امضاء تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد، در روز 28 آبان اعلام وصول شد.

محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد: مطابق با ماده ۲۲۳ آئین نامه داخلی مجلس، وزیر حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی مجلس است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: وزیر جهاد کشاورزی از شنبه ۲ آذر به دفتر رئیس جمهور اعلام کرده است که به هیچ وجه در جلسه استیضاح شرکت نمی کند.

احمد علیرضابیگی عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: طبق اعلام هیات رئیسه مجلس قرار است جلسه استیضاح وزیر کشاورزی روز سه شنبه ۵ آذر برگزار شود اما وزیر کشاورزی از زمانی که بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از این وزارتخانه جدا و به وزارتخانه صنعت الحاق شد استعفای خود را به رئیس جمهور داده بود و نسبت به این موضوع اعتراض کرده است.

وی اظهار داشت: طبق اطلاعات منابع موثق، حجتی وزیر کشاورزی از شنبه ۲ آذر به دفتر رئیس جمهور اعلام کرده که به هیچ وجه در جلسه استیضاح حضور پیدا نمی کند که این امر به معنای استعفا است.

نمایندگان مجلس در حالی از استعفای وزیر جهاد کشاورزی خبر داده‌اند که روابط عمومی این وزارتخانه، در این زمینه اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.
 در حالی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از استعفای محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی خبر می دهند، مدیران روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار مهر، در این زمینه اظهار بی اطلاعی کردند.  

استعفای وزیر جهاد کشاورزی در حالی مطرح شده است که صبح روز یکشنبه ۳ آذر ۹۸، چهل و نهمین جلسه هفتگی ستاد مقابله با آثار تحریم های اقتصادی در بخش کشاورزی، با حضور محمود حجتی و مدیران ارشد این وزارتخانه در محل وزارت جهاد برگزار شد.

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه از بحث استعفای وزیر جهاد کشاورزی بی‌خبر هستیم و مدیرکل روابط عمومی این وزارتخانه نیز در این زمینه اظهار بی‌اطلاعی کرده است، گفت: با توجه به برگزاری جلسه صبح امروز، بعید به نظر می‌رسد این موضوع صحت داشته باشد.  

گفتنی است جلسه استیضاح محمود حجتی قرار است روز سه‌شنبه ۵ آذر برگزار شود.

در همین زمینه، احمد علیرضابیگی، اظهار داشت: طبق اعلام هیات رئیسه مجلس، قرار است جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی روز سه شنبه برگزار شود؛ اما وی از زمانی که بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از این وزارتخانه جدا و به وزارتخانه صنعت ملحق شده است، استعفای خود را به رئیس جمهور داده و نسبت به این موضوع اعتراض کرده بود.

وی همچنین اظهار داشت: طبق اطلاعات منابع موثق، حجتی وزیر کشاورزی از روز گذشته ۲ آذر به دفتر رئیس جمهور اعلام کرده که به هیچ وجه در جلسه استیضاح حضور پیدا نمی کند که این امر به معنای استعفای وی است.

عضو دیگر فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور استعفای وزیر جهاد کشاورزی را قبول کرده است.
محمد جواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار مهر، از پذیرفته شدن استعفای محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی از سوی رئیس جمهور خبر داد.

وی گفت: امروز در این باره مباحثی با امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور صورت گرفت و وی به نمایندگان گفت: حجتی چندین بار تقاضای استعفا از وزارت جهاد کشاورزی را داده بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: بر این اساس و با توجه به پذیرفته شدن استعفای حجتی از سوی رئیس جمهور، جلسه استیضاح این وزیر که قرار بود صبح سه‌شنبه ۵ آذر در مجلس شورای اسلامی برگزار شود، منتفی است

و در نهایت رئیس جمهور محمود حجتی را به سمت «مشاور رئیس جمهور در امور کشاورزی و امنیت غذایی» منصوب کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز دوشنبه ۴ آذر ماه با پذیرش استعفای محمود حجتی از مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی، وی را به سمت «مشاور رئیس جمهور در امور کشاورزی و امنیت غذایی» منصوب کرد. که متن نامه رئیس جمهور نیز به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای مهندس محمود حجتی
با سلام و تحیت

نامه استعفای مورخ ۹۸/۹/۲ شما را دریافت نمودم، علیرغم میل باطنی و نیاز وزارت جهاد کشاورزی به مدیر لایقی چون شما برای تأمین امنیت غذایی، خودکفایی و رشد و توسعه کشور و حضور تأثیرگذارتان در دولت با ارایه نظرات دقیق کارشناسی و همچنین ایمان، اخلاص و تواضع کم‌نظیر، به لحاظ اصرار جنابعالی بر کناره‌گیری به علت شرایط جسمانی، صرفاً به جهت رعایت سلامت جنابعالی با استعفای‌تان موافقت می‌نمایم.

بدینوسیله از زحمات و تلاش‌های مخلصانه شما در راه خدمت به مردم و کشاورزان عزیز سپاسگزارم و جنابعالی را به سمت «مشاور رئیس جمهور در امور کشاورزی و امنیت غذایی» منصوب می‌نمایم.

از خداوند بزرگ توفیق روز افزونتان را مسألت دارم.

                                                                                                   حسن روحانی
                                                                                                  رئیس جمهور

نظر شما:

security code