صدور کاغذی قبض جریمه رانندگی حذف می شود


۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۱۰:۴۸ | کد خبر: ۴۳۲۵ چاپ
صدور کاغذی قبض جریمه رانندگی حذف می شود

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اجزای متعدد هوشمندسازی: صدور کاغذی قبض جریمه در آینده حذف می‌شود.

کلانشهر : به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "ایوب سلیمانی" در حاشیه مراسم افتتاح گشت‌های کنترلی ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته بسیج، گفت: بسیجیان با نثار جان خود در ۸ سال دفاع مقدس و با حضور مخلصانه و مجاهدانه بعد از دوران دفاع مقدس تاکنون، ضامن بقا و پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی صحنه‌ها بوده اند.
وی ادامه داد: جا دارد که از خانواده بزرگ پلیس راهور که از سراسر کشور با تلاش شبانه روزی در شرایط سخت محیطی با کمبود امکانات و نیرو و تحمل آب و هوای نامناسب و مواجهه با افرادی که قصد برهم زدن نظم و امنیت جامعه را دارند و شرایط بسیار سختی را با انگیزه تحمل می‌کنند، قدردانی کنیم.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اساس کار ما در پلیس و به ویژه در پلیس راهور هوشمندسازی است، گفت: هوشمندسازی اجزای متعددی دارد از جمله مجهز کردن تمام نیرو‌های گشت به دست‌افزار‌های هوشمند در هر نقطه‌ای از کشور است که به بانک‌های اطلاعاتی مرکزی نیز متصل است. همچنین تبلت‌های متصل به شبکه در اختیار اخطارنویس‌ها قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: در آینده نزدیک نیازی به صدور قبض جریمه نخواهد بود و ما هر خودرویی را که متوقف کنیم با اطلاعاتی که از طریق شبکه در دست‌افزار‌های هوشمند در اختیار مامور قرار می‌دهیم، همه تخلف‌ها یا حکم‌های صادره در خصوص خودرویی که متوقف شده است، شناسایی و اعمال قانون می‌شود.
سردار سلیمانی گفت: در گذشته به دلیل نبود اتصال و یکپارچه‌سازی شبکه‌ها شاهد بودیم که خودرویی در جایی سرقت شده و فرد سارق در جای دیگر از کشور توسط پلیس راهور اعمال قانون می‌شود و این اطلاعات در اختیار آن پلیس نیست که تشخیص دهد خودرو سرقتی است و آن را متوقف کند. ما همه اطلاعات مربوط به خودرو را در دست‌افزار هوشمند و در اختیار مامور قرار می‌دهیم، امیدواریم با اتفاق‌هایی که افتاده و تامینی که صورت گرفته است ما تا قبل از دهه فجر بتوانیم همه نیرو‌های گشت پلیس چه در داخل شهر‌ها و چه در پلیس راه به این دست‌افزار‌ها و تبلت‌های هوشمند مجهز کنیم تا هم نظام صدور قبض‌های جریمه را به صورت کاغذی برچینیم و هم به ماموران در صحنه این امکان و ظرفیت را بدهیم که اطلاعات جامعی از خودرویی که توقف کرده اند، داشته باشند و بتوانند به عنوان یک پلیس به همه وظایف مربوط به پلیس عمل کنند.
سردار سلیمانی گفت: ما توافق‌هایی با وزارت راه و شهرسازی برای توسعه دوربین‌های ثابت در جاده‌ها، همچنین توافق‌هایی با شهرداری‌ها در خصوص توسعه دوربین‌های داخل شهر‌ها داریم و پیگیر تامین و توسعه دوربین‌های سیار و در اختیار پلیس در جاده‌های فرعی هستیم. نصب GPS بر روی همه خودرو‌های عمومی اعم از باربری و مسافربر مهم است برای اینکه در رصد پلیس باشند و پلیس با آن‌ها در ارتباط باشد.
وی تصریح کرد: همچنین اقدام‌های دیگری در دستور کار داریم تا بتوانیم به صورت برخط با رانندگان در جاده‌ها در ارتباط باشیم و هشدار‌های لازم را در طول مسیر به آن‌ها بدهیم و آن‌ها را از وضع جاده و آب و هوا و ... آگاه کنیم.
این برنامه هادر گام‌های بعدی در حال انجام است.
سردار سلیمانی گفت: ما برنامه سه ساله تنظیم کردیم و امیدواریم در طول سه سال آینده به یک مجموعه پلیس راهور هوشمند خدمتگزار مردم داشته باشیم که هیچ نقطه‌ای از نظر او دور نباشد و حداکثر کاهش تصادف و جان باختگان در تصادف و ضرر و زیانی که از این طریق به مردم و کشور وارد می‌شود، تحقق یابد.
وی تاکید کرد: یکی از رویکرد‌های ما افزایش نیرو است و طبیعی است هر چقدر خودروی جدید وارد می‌شود لازم است نیروی جدید نیز در اختیار باشد. همچنین هر چقدر پاسگاه‌های جدید ایجاد می‌شود نیاز به توسعه نیرو دارد. توسعه نیرویی پلیس راهور نیز جزو آن راهبرد‌هایی است که پیش‌بینی شده است و به مرور با توسعه تجهیزات به آن نیز پرداخته می‌شود.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه انتظام و انضباط بخشی و خدمتگزاری به مردم از اولویت‌های مورد اهتمام پلیس راهور است، گفت: پلیس راهور ضمن اینکه مسئول اجرای این دو امر است، اوج خدمتگزاری به مردم را هم تجربه می‌کند و حفاظت از جان و مال مردم را نیز به عهده دارد که این از افتخار‌های بزرگ پلیس راهور است.
سردار سلیمانی تصریح کرد: در سند راهبردی که سال گذشته با فعال سازی قرارگاه کاهش تصادف‌ها در نیرو تدوین شد، به طور همه جانبه به تمام اصول و ملاحظه‌های کاهش تصادف‌ها پرداخته شد و یکی از ارکان موثر آن که حاصل تجربه بشری و حضور ملی خود ماست، حضور فیزیکی و نظارت دایمی پلیس در صحنه عمل است.
وی تاکید کرد: اگر ما صرفا متکی به حضور محسوس پلیس باشیم در طول زمان به دلیل محدودیت‌ها، رانندگان هم به مرور رفتار ما را تشخیص می‌دهند و فقط در نقاطی که حضور داریم، رعایت قانون می‌کنند.
سردار سلیمانی خطاب به رانندگان گفت: رانندگانی که قصد بی انضباطی دارند، بدانند پلیس به طور محسوس و نامحسوس مراقب آنهاست.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: نیاز ما در سراسر کشور به حضور فیزیکی پلیس و رؤیت آن در شهر‌ها و جاده هاست؛ پلیس باید با در اختیار گرفتن ظرفیت‌ها بتواند در تمامی صحنه‌ها حضور فعال و موثر داشته باشد.
سردار سلیمانی با تاکید بر این که تشکیل گروه‌های کنترل ترافیک به خصوص در جاده‌ها به صورت محسوس و نامحسوس ضروری است، گفت: باید تمام ظرفیت‌های پلیس راهور برای عملی کردن اهداف خود را در تمامی نقاط به کار بگیریم.
وی ادامه داد: با بررسی تجارب سال‌های گذشته چه توفیق‌هایی که کسب کرده بودیم و چه موانعی که بر سر راهمان بود و بررسی تمام حوادث رانندگی که طی سه سال گذشته اتفاق افتاده بود، به مجموعه راهبرد‌هایی رسیدیم که در قالب یک طرح جامع برای ایجاد یک تحول اساسی در انضباط بخشی به جریان ترافیک در کشور و کاهش تصادف ختم شود.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه یکی از مجموعه اقدامات اساسی که در دستور کار پلیس قرار گرفت توسعه و نوسازی ناوگان شهری و پلیس‌راه پلیس‌راهور است، عنوان کرد: توافق‌هایی نیز با دولت در این زمینه داشتیم یکی از برنامه‌ها تامین حداقل هزار و ۵۰۰ خودرو برای سال‌جاری در جهت تقویت ناوگان پلیس راه و پلیس راهور بود؛ تاکنون نیز این تعداد محقق شده است البته از ظرفیت‌ها و بودجه‌های جاری نیرو نیز استفاده کردیم.
سردار سلیمانی تصریح کرد: دو مرحله پیوستن و الحاق خودرو‌های خریداری شده به ناوگان پلیس راه و پلیس راهور تحقق یافت و این روند در سال جاری نیز تکرار خواهد شد و مجموعه‌های بعدی نیز در حال تامین هستند و ان‌شاءالله به مجموعه بزرگ پلیس خواهند پیوست و تاثیر مستقیم و موثری در انضباط بخشی و کاهش تصادف خواهند داشت.

نظر شما:

security code