اولین سارقی که با پابند الکترونیکی قصد سرقت داشت با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس آگاهی تهران دستگیر شد.
این متهم که در سوم فروردین پابند بر روی پایش نصب شده بود بعد از عملیات تعقیب و گریز و رسیدن مأموران با قمه به ماموران نیز حمله کرد، اما در نهایت دستگیر شد.