مگر می شود کاری که از شورای چهارم در دست اجرا بوده هنوز هم در دست اجرا باشد؟

کلانشهر : به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، شصتمین جلسه کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت روز سه‌شنبه (۵ آبان ۹۸) در ساختمان مرکزی شورا برگزار شد.

فرهام زاهد در این جلسه با بیان اینکه کار کردن در شهر رشت به‌مراتب از کار در شهرهای دیگر بخصوص در حوزه‌هایی مانند سرمایه‌گذاری یا عمرانی سخت‌تر است، گفت: خواهش بنده این است که برای انجام امور با کمک اعضای شورا، حمایت شهردار و کمیسیون‌های تخصصی شورا زمان‌بندی شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: مگر می‌شود کاری که از شورای چهارم در دست اجرا بوده هنوز هم در دست اجرا باشد؟! در بحث تملک‌هایی که صورت گرفته است افرادی هستند که یک ملک آن‌ها در طرح قرار گرفته است و ملک را فروخته‌اند و ملک پشتی آن نیز در اختیار همان افراد بوده و امیدوار بوده‌اند که با اجرای طرح، ملک پشتی تبدیل به ملک بر شود، اما شهرداری نه‌تنها پروژه را انجام نداده، بلکه ملک را هم به فرد دیگری اجاره داده و در حال کسب درآمد است و آن فرد در ملک پشتی گرفتار شده است!

وی افزود: بسیاری از موضوعات را به دلیل اینکه بگوییم مثلاً آن کار توسط شورای قبل انجام‌شده و ما کار جدیدی را شروع کرده‌ایم، آن‌ها را ول کرده و مباحث دیگری را باز کرده‌ایم تا بگوییم این کار مختص خودمان است. ساختار اداری، توان نیروی انسانی و چهارچوب‌های قانونی اصلاً به شما اجازه نمی‌دهد که در یک دوره بخواهید در یک دوره کار ویژه و خاص انجام بدهید. پس اگر در زمان آقای عبدالهی مصوب شده است که برون‌سپاری اتوبوس‌ها انجام شد، فردا بنده ریاست کمیسیون را در اختیار گرفتم این کار را ادامه دهم.

زاهد اضافه کرد: آیا پس از پایان جلسه احساس حلال بودن حق‌الجلسه‌ای که دریافت می‌کنیم را داریم؟! آیا از عملکرد خود راضی هستیم؟! عملکرد ما باید خودش را بالاخره یکجایی نشان بدهد.
نایب‌رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه گاهی نیاز است به خودمان تلنگری بزنیم، گفت: کار کردن فقط عکس و ژست و تیتر خبرها، اضافه‌حقوق و گذران سنوات خدمتی و... نیست! آیا قرار نیست انتهای این عملکردمان چیزی باشد؟ ما اگر حضور نداشته باشیم هم همین اتفاقات می‌افتد. حضور و وجود ما باید نمود داشته باشد وگرنه چه فرقی می‌کند که چه کسی عضو شورا باشد؟ ما نباید سرعت‌گیر باشیم باید نقش تسهیل‌کننده را ایفا نماییم.