انتخابات ریاست هیات فوتبال گیلان وجاهت قانونی ندارد

انتخابات ریاست هیات فوتبال استان گیلان از نظر وزارت ورزش و اداره کل ورزش گیلان وجاهت قانونی ندارد.

کلانشهر : مسئول روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استان گیلان روز پنجشنبه در این خصوص در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ما طبق نظر وزارت ورزش عمل می کنیم و وزارت ورزش و جوانان نیز طبق نامه ای به فدراسیون فوتبال انتخابات امروز را لغو کرد.

مرتضی ورزلدوست افزود: با توجه به اینکه اداره ورزش و جوانان در استان ها باید پیرو سیاست های کلان ساختار ورزش کشور باشند، برگزاری انتخابات هیات ها نیز در راستای این سیاست ها بوده و در نتیجه برگزاری انتخابات هیات فوتبال گیلان هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: بازرسی وزارت ورزش طی نامه ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد تا رفع ابهامات در خصوص بعضی از کاندیداها ، انتخابات هیات فوتبال گیلان لغو که این نامه به فدراسیون فوتبال ارسال و رونوشت آن نیز به ما ارسال شد که ما نیز یک نسخه از این رونوشت را به هیات فوتبال گیلان ارسال کردیم.

وی بیان کرد: با توجه به این امر اگر امروز انتخابات هیات فوتبال گیلان برگزار شود، مورد تایید این اداره و همچنین مورد تایید وزارت ورزش نیست و منتظر اعلام زمان برگزاری انتخابات از سوی فدراسیون فوتبال خواهیم بود و زمان برگزاری انتخابات هیات فوتبال گیلان نیز، تنها با اعلام اداره کل ورزش و جوانان وجاهت قانونی خواهد یافت.

هم اینک نیز انتخابات هیات فوتبال در حال برگزاری است که گفته می شود مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که رئیس مجمع انتخابات نیز می باشد در انتخابات هیات فوتبال گیلان حضور ندارد و همچنین مریم بخشی مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان و سایر مسئولان این اداره نیز در این انتخابات حضور نیافته اند.

این در حالی است که از سوی هیات فوتبال استان گیلان اعلام شده بود که روز پنجشنبه(امروز) هفتم آذر ماه انتخابات ریاست هیات فوتبال استان گیلان با حضور مهدی تاج برگزار خواهد شد.

ابتدا قرار بود انتخابات ریاست هیات فوتبال گیلان روز ۱۲ آبان ماه انجام شود که این انتخابات یک روز به تعویق افتاد اما با ابلاغ فدراسیون فوتبال و با توجه به راهپیمایی جامعه ورزش و فوتبال گیلان در روز ١٣ آبان (روز مبارزه با استکبار جهانی ، تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش آموز) این انتخابات به تعویق افتاده بود.

پس از آن قرار شد این انتخابات پنجشنبه هقته گذشته سی ام آبان ماه در رشت برگزار شود که در لحظات پایانی این انتخابات برای سومین بار لغو و به روز پنجشنبه هفته جاری موکول شد.

قربانعلی الماسخاله، اسماعیل شاد، فرهاد خراسانی، افشین ناظمی، فرزاد داداش زاده، سیدامیر فرحسینی، علی‌اصغر مکر رفتاری، پیمان باقی‌دوست و محمود یوسفی ۹ کاندیدای انتخابات هیات فوتبال گیلان بودند که در نهایت الماسخاله ، شاد، خراسانی و ناظمی کاندیداهای نهایی برای انتخابات ریاست هیات فوتبال گیلان معرفی شدند.

قربانعلی الماسخاله رئیس فعلی هیات فوتبال به مدت دو دوره در این سمت فعالیت دارد، اسماعیل شاد نیز که سابقه مدیریت ورزشی دارد به‌ عنوان مدیرعامل باشگاه پگاه گیلان سابقه صعود با این تیم به فینال جام حذفی را دارد، سید امیر فرحسینی نیز که سابقه معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گیلان را دارد، به مدت ۱۹ سال به عنوان مربی و مدیر در تیم های سپیدرود رشت فعالیت داشت و افشین ناظمی مدیرعامل فعلی باشگاه سپیدرود رشت سابقه سرمربیگری تیم های فوتبال گیلان از جمله سپیدرود ، داماش و شهرداری فومن را در کارنامه خود دارد.