جوان ترین نامزد مجلس چراغ انتخابات رشت را روشن کرد/ از حضور مدیرکل سابق تا نخستین بانوی داوطلب در گیلان

در نخستین روز از آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی فرایند ثبت‌نام در رشت با حضور یک جوان ۳۰ ساله، مدیرکل سابق تا نخستین بانوی داوطلب شروع شد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از فارس، صبح امروز هم‌زمان با سراسر کشور، ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت در محل فرمانداری این شهرستان رسماً آغاز شد.

نامزد ۳۰ ساله رشتی فیتیله ثبت‌نام در انتخابات مجلس را روشن کرد

سینا ساعی نخستین نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که در ساعت ۰۸:۵۰ دقیقه وارد محل ثبت‌نام در فرمانداری رشت شد و فرایند ثبت‌نامش دو ساعت و نیم به طول انجامید.

این نامزد انتخابات مجلس رشت ۳۰ سال سن دارد و دانشجوی دکترای حسابداری است.

 

ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در محل فرمانداری می‌گوید با دستور رهبرم وارد عرصه شده‌ام و اصلی‌ترین دلیلم حل و رفع مشکل بیکاری جوانان است.

وی گفته برای زیباسازی شهر رشت نیز برنامه‌های دارد و قصد دارد در صورت کسب رأی مردم رشت در کمیسیون اقتصادی مجلس عضو شود.

تمایل به حضور در کمیسیون اجتماعی یا کشاورزی ادعای مدیرکل سابق کمیته امداد گیلان

علیرضا محمدی از دیگر نامزدهای بود که صبح زود پس از حضور در گلزار شهدای سلیمان داراب رشت به محل ثبت‌نام در فرمانداری رجوع کرد.

 

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حاضر فارس در محل ثبت‌نام با بیان اینکه انقلابی است و مستقل و از توده مردمی وارد میدان شده، می‌گوید "به فرموده رهبر معظم انقلاب از جبهه مردمی وارد انتخابات شده‌ام و برنامه‌هایم در راستای تحقق گام دوم انقلاب است."

وی مدعی است حضورش در انتخابات مردمی بوده و هزینه‌ای برای تبلیغات آن در نظر نگرفته است و اگر مردم بخواهند این نامزد را به مجلس می‌فرستند.

به گفته محمدی مجلس در رأس امور است و کار نمایندگان ریل‌گذاری برای توسعه است اما متأسفانه نمایندگان فعلی در کار یکدیگر دخالت می‌کنند و به حاشیه کشیده شده‌اند.

محمدی دارای مدرک دکتری جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی بوده و مدیر کلی کمیته امداد استان گیلان آخرین مسؤولیت وی بوده است.

"محمدی گفته است اگر رأی بیاورد مایل است دریکی از کمیسیون‌های اجتماعی و یا کشاورزی مجلس شورای اسلامی عضو شود."

رضا بهشتی از دیگر کاندیداهای انتخاباتی اهل خمام بود که خود را به محل ثبت‌نام از نامزدها در محل فرمانداری رساند.

 

وی پزشک عمومی است و در گفت‌وگو خود با خبرنگار فارس مستقل وارد عرصه میدان خواهد شد و تمام هزینه‌های انتخاباتی را نیز قرار هست به‌شخصه متقبل شود.

ریاست مرکز بهداشت فومن، آستانه‌اشرفیه، شهر لولمان، عضو کمیسیون پزشکی نظام‌وظیفه، نخستین خادم یار سلامت آستان قدس در گیلان از پیشینه فعالیت وی است.

برای استیفای حقوق بانوان و فعالان اقتصادی تلاش می‌کنم

مهدی پرورش، دارنده مدرک کارشناسی ارشد برق قدرت از دانشگاه گیلان و متولد سال ۶۵ است. این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی مدرس دانشگاه است و دو سال پیاپی محبوب‌ترین استاد در دانشگاه پیام نور مرکز رشت شناخته‌شده است.

عضویت در اتاق بازرگانی ایران و همچنین عضویت در کمیسیون مدیریت و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان کشور از رزومه کاری و اجرایی این کاندیدای انتخابات مجلس در رشت است.

 

پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در محل ثبت‌نام از نامزدهای انتخاباتی رشت اولویت اصلی خود جهت حضور در رقابت‌های انتخاباتی را حمایت از کارآفرینان ازجمله جوانان برشمرد و متعهد شده در صورت منتخب شدن از سوی مردم، سازوکارهای لازم را برای مستقل کردن کارآفرینان در مباحث مالی از سر خواهد گرفت.

این نامزد انتخابات مجلس معتقد است بهترین کار نماینده این است که قوانینی تصویب کند تا مشکلات جوانان در راستای اشتغال مرتفع شود تا نهایتاً امنیت اجتماعی از آن حاصل شود.

وی مدعی است تابع اصل ولایت‌فقیه بوده و فرزند ایثارگر است و برای حضور در انتخابات به هیچ جناح و طیفی تعلق ندارد و بهتر است نمایندگان برای کار کردن برای مردم به دامان مردم برگردند.

پرورش می‌گوید یک نامزد انتخابات باید از مسیر قانونی برای تبلیغات استفاده کرده و از چسباندن پوستر و عکس بر درودیوار مردم که قرار است برایشان خدمت کند به‌شدت باید پرهیز کنند و از ریختن پسماند انتخاباتی در معابر و خیابان جدا دوری کرد.

این کاندیدای انتخابات مجلس حمایت از بانوان را از محوری‌ترین اولویت‌های خود برشمرده و متعهد شده اگر رأی بیاورد، تلاش می‌کند تا بانوان به حقوق ایرانی اسلامی قیدشده در قانون اساسی به‌صورت کامل برسند، آزادی فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات بنگاه‌های اقتصادی اعلام کرد حمایت کامل از کسب‌وکارهای کوچک می‌کند تا با توسعه آن‌ها اقتصاد منطقه، رشت و گیلان محقق شود.

انتقاد نامزد انتخابات رشت از تخصصی نبودن قوانین وضع‌شده مجلس

سینا صحت جو ۳۱ ساله اهل و ساکن رشت از دیگر کاندیدای جوان برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. وی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه علوم و تحقیقات است.

این نامزد انتخابات مجلس از رشت کارشناس حقوقی شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری است و بنا دارد پس از ورد به مجلس در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس فعالیت کند.

 

صحت جو در گفت‌وگو با خبرنگار حاضر فارس در محل ثبت‌نام گفته اکثر قوانین مصوب مجلس تخصصی نیست و عدم اشتغال پایدار برای جوانان، تنگ معیشتی خانوارهای رشتی و فقدان صنایع پیشرفته در گیلان از دلایل حضورش در این کارزار است.

وی می‌گوید گرایش فکری‌اش بیشتر اصولگرا بوده و حاضر است برای فعالیت‌های انتخاباتی حداقل ۲۰ میلیون تومان هزینه کند.

نامزد پزشکی که فساد اداری را فریاد می‌کشد

حمیدرضا علیزاده آملی، پزشک عمومی و بازنشسته آموزش‌وپرورش است که ابتدا معلم بوده و بعد در سن ۲۴ سالگی وارد عرصه پزشکی شد و اکنون قصد دارد به سیاست ورود کند.

این نامزد انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در محل ثبت‌نام اعلام کرده مستقل در میدان حاضر می‌شود و معتقد است اگر نمایندگان جناح‌ها، کار کردن بلد بودند، هیچ‌وقت احساس نیاز به حضور پیدا نمی‌کرد.

 

به گفته علیزاده آملی بزرگ‌ترین مشکل گیلان فساد اداری است و در تمام ادارات استان رشوه ردوبدل می‌شود و یکی از اهدافش در این کارزار مبارزه افساد است.

وی می‌گوید اگر منتخب مردم شود در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عضو خواهم شد.

این پزشک مدعی است در انتخابات پولی از خود برای خرج کردن ندارد و از دوستانش خواسته برایش تبلیغات انتخاباتی کنند.

این نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس معتقد است وضع پزشکان آنچه عموم مردم متصور هستند، خوب نیست هرچند سالانه حدود ۳۰۰ میلیون تومان درآمد دارد و مالیاتش را نیز هرساله پرداخت می‌کند‌.

نخستین بانوی رشتی حقوق دان در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد

نخستین بانوی رشتی نیز ظهر نخستین روز از ثبت‌نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی خود را به محل فرمانداری رشت رساند و عملاً وارد عرصه انتخابات شد.

معصومه قنبرعلی نژاد خوش‌روش، دارنده تحصیلات ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه آزاد واحد بندرانزلی است.

 

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس حاضر در محل ثبت‌نام فرمانداری گفته مجلس محلی است که یک شخص عام باید وارد انتخابات شود چون مشکلات مردم را از نزدیک دیده و می‌تواند به مسؤولین منتقل کند.

خوش‌روش معتقد است نمایندگان فعلی مردم به فکر عامه آن‌ها نیستند و تنها تاکنون قول و قرار به مردم داده‌اند و هیچ‌گاه پاسخگو نیستند.

وی مدعی است مستقل وارد عرصه سیاست شده و فعلاً کسی حمایتش نکرده و از اینکه جزو احزاب و تشکل‌های سیاسی نیست برای مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برای این نامزد انتخابات مجلس جایگاه خانواده و تحکیم بنیان آن بسیار مهم است و به موکلانش قول داده در صورت برگزیده شدن از سوی آن‌ها عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌شود.

خوش‌روش بیکاری و تلف شدن نیروی جوان در رشت را بزرگ‌ترین معضل می‌داند و معتقد است باید از تمام ظرفیت حوزه کشاورزی و گردشگری این منطقه برای توسعه اشتغال و کارآفرینی بهره گرفت.

 

ثبت‌‌نام کارمند اداره تعاون و رفاه اجتماعی

رامین چهره ای، کارمند اداره تعاون و رفاه اجتماعی از دیگر کاندیدای احتمالی برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات بود.

این نامزد احتمالی مجلس هدف از حضورش را احیای فرهنگ شهدا و ولایت پذیری در مجلس دانست و تاکید کرد عضو هیچ جناحی نیست و به صورت مستقل وارد میدان شده است.

داشتن حداقل سن ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال، مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن‌که دارای ارزش استخدامی باشد، داشتن مدرک پایان خدمت نظام‌وظیفه و التزام عملی به اسلام و تابعیت ایرانی از شرایط نام‌نویسی متقاضیان برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌توانند همه‌روزه از هشت صبح لغایت ۱۸ با در دست داشتن مدارک مکفی تا تاریخ ۱۶ آذر به محل‌های پیش‌بینی‌شده نظیر فرمانداری‌های حوزه انتخابیه خود حضوراً ثبت‌نام کنند.

مردم رشت در خانه ملت سه کرسی دارند که هم‌اکنون غلامعلی جعفرزاده، محمدصادق حسنی و جبار کوچکی نژاد بر آن‌ها تکیه زده‌اند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو دور به تاریخ‌های دوم اسفند امسال و اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ هم‌زمان در سراسر کشور در گیلان برگزار می‌شود.