خانم معلم شیرازی با اهدای قسمتی از کبدخود به کودک ۱۹ ماهه به او حیاتی دوباره داد.

کلانشهر: به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، خانم زهرا علی اکبری؛ دبیر فیزیک هنرستان علم و فرهنگ ناحیه یک شیراز است.
این خانم معلم ایثارگر در یک عمل جراحی در بیمارستان ابوعلی سینای صدرا شیراز که ۶ ساعت به طول انجامید قسمتی از کبد خود را به کودک ۱۹ ماهه ای که در اثر یک بیماری نادر مادرزادی دچار نارسایی شدید کبد شده بود، اهدا کرد و به این کودک حیاتی دوباره داد.
خانم علی اکبری میگوید:هر کدام از ما مسئولیت اجتماعی داریم و باید برای حل مشکلات و چالش های موجود در جامعه و کاهش درد و رنج همنوعان خود تلاش کنیم.
این معلم فداکار همچنین گفت:از حدود ۲۵ سال پیش کارت اهدای عضو را گرفته بودم و به همه دوستان و اعضای خانواده ام هم توصیه به گرفتن این کارت میکردم اما تا همین اواخر نمیدانستم که پیوند زنده به زنده برای کبد هم امکانپذیر شده است.
نظر شما: