بررسی اجرای طرح قطار شهری ( تراموا ) در رشت


۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۵:۳۳ | کد خبر: ۴۴۲۸ چاپ
بررسی اجرای طرح قطار شهری ( تراموا ) در رشت

نشست بررسی طرح قطار شهری ( تراموا) رشت با حضور معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ارسلان زارع امروز در این نشست حمل و نقل شهری را یکی از مهمترین مولفه های توسعه اعلام کرد و افزود : امروزه با توجه به تحولات روزافزون جامعه و ضرورت بهره مندی از برنامه های کارآمد متناسب با مقتضیات روز، تکمیل حمل و نقل شهری اهمیت بیشتری می یابد.

وی به روند افزایش ترافیک شهرها به خصوص در رشت اشاره کرد وگفت : لازم است درباره توسعه حمل و نقل شهری، متناسب با هر محیط جغرافیایی تصمیم‌گیری شود و به طور جدی در برنامه ریزی ها قرار گیرد.
تراموا یکی از سامانه های حمل و نقل رایج فعلی برای حل مشکل ترافیک شهرهاست که مشکل زمین داشته و همچنین توان مالی و امکان شرایط فنی مترو نیز به آسانی برای آنان وجود ندارد.
معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز با بیان اینکه هزینه اجرای تراموا نسبت به مترو یک سوم است، گفت : استفاده مردم از تراموا نیازمند فرهنگ‌ سازی و تبیین افکار عمومی است و در این مسیر وزارت کشور آمادگی حمایت‌های لازم را دارد.

حسین رجب صلاحی با قدردانی از اهتمام ویژه مجموعه مدیریتی گیلان در حوزه پسماند به ویژه موضوع سایت سراوان افزود : امسال 130 میلیارد تومان به بخش پسماند استان گیلان اختصاص یافته است.