رشت شهر مورد علاقه تجار دیروز و گردشگران امروز

رییس شورای شهر رشت گفت: روز رشت فرصت خوبی است تا بتوان پتانسیل های اقتصادی و گردشگری رشت را به سرمایه‌گذاران معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، امیرحسین علوی با تبریک روز رشت به همه شهروندان گفت: ۱۲ دی، روزی است که به سال ۹۳۶ خورشیدی (مصادف با ۱۲ ربیع الاول سال ۹۶۵ هجری قمری) رشت به فرمان شاه طهماسب صفوی مرکز گیلان شد.

وی با اشاره به پیشینه رشت که روستایی در حریم رودخانه زرجوب و در روز بازار بود، اضافه کرد: با این انتخاب، رشت در مرکز توجه جاده ابریشم قرار گرفت و تجارت پرسود این کالای پربها از راه آبی بندر پیربازار، موجب رونق اقتصادی در رشت شد و همین امر مدنیت رشت را هم توسعه داد.

علوی تاکید کرد: آیند و روند تجار به مرکز گیلان، بازار رشت را نیز توسعه داد و احداث کاروانسراهای متعدد بویژه در دوره قاجار موید این مطلب است.

رئیس شورای رشت با اشاره به پتانسیل های اقتصادی و طبیعی رشت، خاطرنشان کرد: هنوز هم رشت می‌تواند با تکیه بر گذشته پربار خود رشد کند و علاوه بر احیای آبراه تاریخی پیربازار به دریای کاسپین راه یافته و همچون گذشته دروازه اروپا شود.

علوی گفت: روز رشت فرصت خوبی است تا بتوان پتانسیل های اقتصادی و گردشگری رشت را به سرمایه‌گذاران معرفی کرد و با حمایت بخش خصوصی، بناهای میراثی بجا مانده در رشت را مرمت و احیا کرد.

نظر شما:

security code