مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد :

کاهش موقت ناپایداری هوای گیلان / نفوذ سامانه بارشی جدید


۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۱:۳۴ | کد خبر: ۴۴۴۰ چاپ
کاهش موقت ناپایداری هوای گیلان / نفوذ سامانه بارشی جدید

مدیرکل هواشناسی گیلان از نفوذ سامانه سرد و بارشی جدید به استان از روز پنجشنبه خبر داد و گفت: این سامانه تا اوایل هفته آینده در گیلان ماندگار است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بارش برف از روز گذشته در مناطق کوهستانی گیلان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: در مناطق کرمون، الماس، رادار، لرزه، حاچاقیا و اسالم تالش ۲۰ سانتیمتر برف باریده است.

وی افزود: در اشکورات، چاکل، گیری، لشکان، کشایه، ولنی و اره چاک رودسر بین پنج تا ۲۰ سانتی متر، اولسبلنگاه و نمنمه پشت ماسال بین پنج تا ۱۰ سانتی متر، داماش، کلیشم، شاه شهیدان، گلنکش و بره سر رودبار ۱۰ سانتی متر، حیران، ونه بین و حاجی امیر آستارا هشت سانتی متر و شوییلک، رودبارسرا، گرمابسرا، سرتربت، شهرسمام، هلوچالک، خصیل دشت و تماجان املش، آقامسجد و زندانه رضوانشهر و دهرا، کهنه ماسوله و خلیل دشت فومن نیز پنج سانتی متر برف باریده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: بارش باران در جلگه و برف در کوهستان تا اواخر وقت امروز در استان ادامه دارد و به تدریج از اواخر وقت از شدت ناپایداری هوا کاسته می شود.

دادرس از نفوذ سامانه سرد و بارشی جدید به استان از روز پنجشنبه خبر داد و گفت: این سامانه نیز تا اوایل هفته آینده در گیلان ماندگار بوده و وزش شدید باد و کاهش دما از پدیده های جوی مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته پره سر ۱۰۱ میلیمتر، املش ۷۴ میلیمتر و صومعه سرا ۶۸ میلیمتر بارندگی داشته است، عنوان کرد: در حال حاضر دمای شهر رشت ۱۵ درجه سانتی گراد است.

نظر شما:

security code