علی اصغر پیوندی؛ از ریاست بر هلال احمر تا بازداشت

علی اصغر پیوندی پزشک، استاد دانشگاه و سیاستمدار ایرانی است که از تاریخ ۱۱ مهر ۹۶ به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را آغاز کرده‌است. او همچنین از تاریخ ۱۸ مرداد ۹۶ و با رای اکثریت اعضا ریاست سازمان نظام پزشکی تهران را نیز برعهده دارد.

کلانشهر : برخی رسانه ها از وجود نسبت خانوادگی بین رئیس جمعیت هلال احمر با رئیس دولت یازدهم و دوازدهم حسن روحانی خبر داده بودند  و وی را پسر عمه رئیس جمهور خوانده بودند اما پیوندی در مصاحبه ها و گفتگو های رسانه‌ای خود این ادعا را کرده بود

وی در روز شنبه ۱۱ آبان ۹۸ پس از آخرین جلسه دفاع در خصوص اتهام اختلاس بازداشت و پس از تودیع وثیقه آزاد شد.

به گزارش فارس پس از اتمام جلسه دفاعیات علی اصغر پیوندی در خصوص اتهام ۱٫۵ میلیارد اختلاس، قرار بازداشت وی صادر و پس از چند ساعت با تبدیل قرار به وثیقه ۳ میلیاردی آزاد شد.

با پیگیری های انجام شده مشخص شد که پرونده فوق مربوط به زمانی بوده که پیوندی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشغول به فعالیت بوده است.

بلافاصله پس از انتشار خبر بازداشت چند ساعته رئیس جمعیت هلال احمر کشور، برخی مسئولان سازمان هلال احمر بر نادرستی خبر اصرار داشتند اما پیگیری های بیشتر و تماس با مسئولان ذی‌ربط خبر فوق را مجدداً تائید کرد.

وی در ۲۳ آبان در جلسه سازمان نظام پزشکی استان تهران از سمت ریاست خود بر این سازمان استعفا کرد.

به گزارش مهر، علی‌اصغر پیوندی در روز گذشته ۱۲ آذر ۱۳۹۸ طی نامه‌ای به رئیس جمهور، استعفا داد و از سمت ریاست هلال احمر کل کشور نیز کناره‌گیری کرد.
گفتنی است مسئولین روابط عمومی این سازمان نیز درباره جزئیات این خبر پاسخگو نبوده و تماس‌های اهالی رسانه را بی‌پاسخ گذاشته‌اند.

قابل ذکر است، ظهر سه‌شنبه (۱۲ آذر ماه ۹۸) خبر استعفای پیوندی از سوی اسماعیل رمضانی رئیس روابط عمومی سازمان جمعیت هلال احمر منتشر و رسانه‌ای شده بود که البته رمضانی دلیل استعفای پیوندی را مشغله‌های دیگر و در راستای پیشرفت سازمان هلال احمر عنوان کرد.

به گزارش مهر، عصر همان روز ۱۲ آذر در حالی که وی قصد سفر به ژنو را داشت، توسط یکی از ضابطان قوه قضاییه بازداشت شد.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، در خصوص بازداشت رئیس مستعفی سازمان هلال‌احمر و اینکه آیا وی قصد خروج از کشور را داشته است؟ گفت: ایشان قصد خروج از کشور داشتند و چند روز پیش برای شرکت در یک اجلاس در ژنو، از ما اجازه خروج گرفته بودند و با آن موافقت کرده بودیم اما من نمی‌دانستم که ایشان ممنوع‌الخروج است و امروز شنیدم؛ اگر از چنین خبری مطلع بودم، قطعاً با سفر ایشان مخالفت می‌کردیم و می‌گفتیم معاون ایشان در این اجلاس شرکت کند. همچنین خبر بازداشت شدن این فرد را امروز صبح شنیدم.