منتقد آستارایی نامزد هفدهمین مسابقه سالانه انجمن منتقدان تئاتر ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: منتقد آستارایی به عنوان نامزد هفدهمین مسابقه مطبوعاتی سالانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر ایران انتخاب شد، ولی از دریافت جایزه بازماند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، شاپور تشرینی اظهار کرد: هفدهمین جشن سالانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر ایران در حالی برگزار شد که اثری از «بابک زینالی» به عنوان تنها نماینده استان گیلان از بندر مرزی آستارا به عنوان یکی از سه نامزد دریافت این جایزه در بخش «یادداشت» انتخاب شده بود.

وی با بیان اینکه این جشن در تالار زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی تهران برگزار شد، ادامه داد: مراسم فوق با حضور چهره‌های هنری و تئاتری همچون احمد مسجد جامعی، لیلی گلستان، اصغر فرهادی، لوریس چکناواریان، همایون ارشادی، رضا بابک، احترام برومند، شهرام گیل آبادی و علیرضا تابش همراه بود که برگزیدگان بخش های مختلف مسابقه مطبوعاتی انجمن نیز معرفی شدند.

تشرینی اضافه کرد: اثر زینالی از سایت «ایران تئاتر» در این مسابقه شرکت کرده و بخش پایانی راه یافته بود که شهرام خرازی‌ها از روزنامه «بهار» و فرزانه ابراهیم‌زاده از روزنامه «جامعه فردا» با وی رقابت می کردند.

وی در پایان با اشاره به بیانیه هیأت داوران در بخش «یادداشت»، خاطرنشان کرد: آنها معتقد بودند «در بخش یادداشت با وجود شمار قابل توجه آثار دریافت شده، تعداد مطالب قوی، دلچسب و دلنشین اندک بود و رعایت ایجاز و مختصر و مفیدنویسی، بنیادی‌ترین اصل یادداشت نویسی است که در بیشتر آثار این بخش دیده نمی شد و از این رو در عمل، غالب مطالب دریافت شده، در مرز بین گزارش، مقاله، نقد و یادداشت سرگردان مانده بود.» که با بررسی این موضوع، مشخص می شود که اثر منتقد آستارایی به درستی و با وسواس خاص این هیأت به عنوان نامزد دریافت جایزه انتخاب شده است.

 «بابک زینالی» دانشجوی کارشناسی ارشد جامع تربیت کارگردان از مجتمع علمی و پژوهشی هنر انقلاب تهران و فعال در زمینه های هنری فیلم و تئاتر می باشد که با نظر هیأت داوران هفدهمین مسابقه سالانه انجمن منتقدان (بهروز غریب‌پور، یونس شکرخواه، حمیدرضا مدقق و با همراهی حمید جبلی کارشناس و مشاور هیات داوران در بخش عکس)، نامزد دریافت جایزه منتقد تئاتر گردید.