از سوی وزارت خزانه داری آمریکا؛

آمریکا ۵ نهاد، ۲ فروند کِشتی و یک فرد حقیقی ایرانی را تحریم کرد


۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۱۱:۵۸ | کد خبر: ۴۵۵۶ چاپ
آمریکا ۵ نهاد، ۲ فروند کِشتی و یک فرد حقیقی ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم های جدید را در ارتباط با ایران اعلام کرد.

کلانشهر : به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه تحریم های جدیدی را در ارتباط با ایران اعلام کرد.

دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی (OFAC) ۵ نهاد، ۲ فروند کِشتی و یک فرد حقیقی ایرانی را در لیست تحریم های خود قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت که سه نهاد مذکور دربرگیرنده شرکت‌های حمل و نقل ایرانی از قبیل شرکت هواپیمائی ماهان بوده و به بهانه نقش‌آفرینی آنها در تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی تحت تحریم قرار گرفته اند!

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، فرد تحریم شده «عبدالحسین خدری» (Abdolhossein Khedri) و شرکت‌های تابعه وی مطابق با دستور اجرائی شماره ۱۳۲۲۴ است و بهانه این اقدام آمریکا نیز ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان شده است.

بر اساس دستور تحریمی جدید، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ۳ عامل فروش عمومی ماهان اِیر یعنی شرکت های «خدمات هوایی گیت‌ویک» (Gatewick) مستقر در امارات، «خدمات هوایی گومی» (Gomei) مستقر در چین و شرکت «شرکت گردشگری و مسافرتی جهان دِستی نِیشنز» ( Jahan Destination ) مستقر در دُبی را به بهانه ارتباط با این شرکت هواپیمایی ایران » در فهرست تحریم ها قرار داده است.

همچنین، شرکت کشتی‌رانی «خدری جهان دریا» (Khedri Jahan Darya) در تهران و «راه ابریشم دریایی خدری جهان‌دریا» (Maritime Silk Road) مستقر در عمان دو شرکت دیگری هستند که به اتهام ارتباط با «عبدالحسین خدری» مورد تحریم قرار گرفته اند. ۲ کشتی «ژنو ۱۱» و «ژنو ۱۲» هم به اتهام واهی مشابهی در این تحریم ها قرار گرفته اند.