در زمان باقیمانده، چند پروژه به دست شورا آغاز شود / امیدوارم وضعیف سپیدرود و داماش به نوشداروی پس از مرگ سهراب بدل نشود

کلانشهر : به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، اسماعیل حاجی پور رئیس شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و بیستمین جلسه علنی شورا با بیان اینکه تقریباً چیزی حدود یک سال و نیم تا پایان دوره پنجم شورا باقی‌مانده است، گفت: این زمان نیز وقت کمی نیست.

وی ادامه داد: ایرادات بسیار زیادی در بنده وجود دارد و خواهش بنده از همکاران و عزیزان این است که این موضوعات را به بنده بگویند. وقتمان را برای این بگذاریم تا کارهای مهمی انجام دهیم و توانایی آن در همه ما وجود دارد.

رئیس شورای شهر رشت با قدردانی از نطق پیش از دستور جلسه گذشته محمدحسن عاقل منش، گفت: انسجام لازم را در آن نطق به‌خوبی تعریف کردند و در ادامه نیز آقای رمضانپور توضیحات خوبی را ارائه دادند. خواهش بنده این است که در این زمان باقی‌مانده چند پروژه به دست اعضای شورای پنجم آغاز شود. همان‌طور که در روز افتتاح پروژه تحقق یک رویا شور و شوق را در مردم دیدیم، برای تکرار آن باید همه تلاش کنیم.

حاجی پور افزود: در حال حاضر سه، چهار پروژه داریم که پروژه‌های حیاتی شهر است. بحث تراموا برای شهر بسیار مهم است و می‌توانیم انجام دهیم و کار سختی نیست. انتظار نداریم که همه این پروژه‌ها توسط یک فرد انجام شود اگر چنین فکری کنیم به نتیجه نخواهیم رسید. باید تقسیم وظایف شده و هر پروژه به یک کمیسیون واگذار شود. پروژه پارک آبی، پروژه شهر الکترونیک و... هرکدام به یک کمیسیون داده شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم از طولانی شدن کارشان در شهرداری کلافه هستند و امیدواریم بتوانیم خدمات ارزنده‌ای به مردم شریف این شهر به‌به شورای خود اعتماد کرده و رأی داده‌اند ارائه دهیم. در بحث احیای رودخانه‌ها ۶.۵ کیلومتر آغاز شده و اگر به شرکت آب و فاضلاب کمک کنیم تا زمین لازم را تهیه کند، در منطقه عینک می‌توانیم از ورود فاضلاب به داخل استخر عینک جلوگیری کنیم.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه سازمانی فکر نکرده و به‌عنوان شورای شهر به دنبال خدمت به مردم هستیم، خاطرنشان کرد: در بحث تعیین تکلیف شهرک صنعتی متأسفانه بی‌تفاوتی وجود دارد. اکنون حدود دو سال است که فشار می‌آوریم تا تکلیف شهرک صنعتی مشخص شود و اکنون از استاندار گیلان می‌خواهم که تأکیدات لازم را برای روشن شدن وضعیت شهرک صنعتی داشته باشند، زیرا یکی از منابع آلوده‌کننده شهر رشت در واقع شهرک صنعتی است. بنده می‌دانم زحمات زیادی توسط این عزیزان کشیده می‌شود اما دلیل نمی‌شود که محیط زیست آلوده شود.

وی با اشاره به وضعیت تیم‌های سپیدرود رشت و داماش گیلان، اظهار داشت: جناب آقای استاندار، خانم مدیرکل ورزش و جوانان؛ حال سپیدرود و داماش خوب نیست و هر دو تیم در حال نابودی هستند. روز گذشته سپیدرود کاملاً پاشیده بود و داماش نیز سرمربی خود را از دست داد و بازیکنان دو تیم نیز پولی دریافت نکرده‌اند و می‌توانند فسخ قرارداد کنند. این دو تیم عشق و علاقه مردم این شهر و استان هستند و مردم با آن‌ها زندگی می‌کنند. فکری به حال این دو تیم کنید. ما هرکاری توانستیم کردیم. حال این دو تیم خراب باشد، حال جوانان ما نیز خراب است. همواره شورا به این دو تیم کمک کرده و در دوره قبل نیز که آقای علوی رئیس شورای بودند کمک کردند؛ اما امسال از هیچ جایی به این دو تیم کمک نشده و هر دوی آن‌ها در حال نابودی است. افراد زیادی از این استان در حال استفاده ملی هستند و هیچ کمکی به این دو تیم نمی‌کنند. این موضوع بر عهده استاندار است که از آن‌ها بخواهد کمک کرده و مالیات بدهند. امیدوارم این موضوع بدل به نوشداروی پس از مرگ سهراب نشود.

حاجی پور اذعان داشت: این دو تیم، سه هفته فرصت دارند تا خود را آماده کرده و به مسابقات بازگردند تا افتخارآفرین باشند. تیم داماش گیلان نیز پتانسیل آن را دارد که به صدر جدول برسد، بنابراین از همه عزیزان و مسئولین می‌خواهم که کمک کرده و با توجه به اینکه اعتبار لازم نیز وجود دارد، لایحه مربوط به سپیدرود و داماش ارسال شود.

رئیس شورای شهر رشت همچنین با تبریک هفته حمل‌ونقل به رانندگان استان و شهر رشت، اظهار داشت: لایحه بانک مهر هنوز ارائه نشده است، با توجه به آنکه پرداختی‌های پایان سال را خواهیم داشت نمی‌توانیم به کارگر بگوییم نمی‌توانیم حقوقت را بدهیم. تمام امید کارگران به همین حقوق است.

وی تأکید کرد: توافق‌نامه‌ای مابین بانک و شهرداری عقد شده است که حقوق کارگر در ابتدای ماه پرداخت شده و از حساب کاربری با کارمزد ۴ درصد اخذ شود. تنها بانکی که به ما جواب درستی داد، بانک مهر ایران بود که تا سقف ۲۰ میلیارد تومان پرداخت نماید. درخواست بنده این است که لایحه به‌صورت دوفوریتی ارائه شود زیرا دارای اهمیت بسیار زیادی است.