ترمیم زخم کهنه پل غازیان انزلی


۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۳:۱۶ | کد خبر: ۴۵۹۳ چاپ
ترمیم زخم کهنه پل غازیان انزلی

کلانشهر : شهردار بندرانزلی با بیان اینکه مرمت پل ولایت غازیان با ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در حال انجام است، گفت: در سال ۸۶ بر اثر بارش برف و تردد دستگاه های سنگین، درزهای انبساط این پل تخریب شده و تا به امروز اقدامی برای رفع این مشکل انجام نشده بود.

حسن پورقربان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی، اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل بارش قرار داریم لذا تلاش شده در زمینه تشکیل ساختار موفق مدیریت بحران به منظور آمادگی پایدار در صورت بروز هرگونه مشکل به صورت منطقه بندی در محلات اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: اخذ گزارش شبانه روزی از طریق سامانه ۱۳۷ با جدیت در دستور کار قرار دارد و هرگونه تماس از سوی شهروندان در اسرع وقت پیگیری می شود و چنانچه مشکلات مطرح شده به سایر ادارات مرتبط باشد، پیگیری‌های لازم انجام می شود.

شهردار بندرانزلی با اشاره به آماده باش ستاد بحران شهرداری در محل ساختمان مدیریت بحران، تاکید کرد: طی سال گذشته که ساختمان چندمنظوره افتتاح شد، آمادگی لازم برای اسکان در صورت بروز هرگونه اتفاق وجود دارد. همچنین به همت هلال احمر شهرستان ۴۷۰ تخته چادر برای اسکان ۱۷۰۰ نفر در محوطه پارک ۱۷ هکتاری صورت گرفته است.

پورقربان با اشاره به برگزاری مانور آذرماه امسال که با همکاری ادارات راهداری، آبفا و هلال احمر و بنادر شهرستان و با ۷۲ دستگاه انواع ماشین آلات در سطح شهر انجام شد، گفت: این مانور برای اعلام آمادگی و اطمینان خاطر برای شهروندان در صورت هرگونه بحران است.

وی با اشاره به هرس درختان خطرآفرین، تصریح کرد: شناسایی نقاط حادثه خیز در سطح شهرستان، همچنین لوله‌گذاری مناطق آبگیر به طول ۲۵۰ متر در انزلی و ۳۰۰ متر در غازیان از دیگر اقدامات انجام شده است.

شهردار بندرانزلی با بیان اینکه ۵۴ دستگاه ماشین آلات برای مواقع بحران در سطح شهرستان وجود دارد، تاکید کرد: البته برخی از ماشین‌آلات فرسوده هستند.

پورقربان با اشاره به تعیین جایگاه نگهداری از سگ های بلاصاحب سطح شهر، گفت: تا امروز ۱۶۰ قلاده سگ بلاصاحب جمع آوری و در هر مرحله با همکاری و نظارت اداره دامپزشکی ۱۰ قلاده عقیم و رهاسازی شده است.

وی با اشاره به مناطقی که در گذشته آب گرفته می شدند، تصریح کرد: با لایروبی صورت گرفته ۱۴ کیلومتری بندرانزلی و ۱۵ کیلومتری غازیان میزان آب گرفتگی در زمان بارش کم شده؛ البته آب ماندگی مسئله بعد از بارش است که تلاش شده این مسئله را به دو ساعت کاهش دهیم و با اقدامات بعدی نیز به کمترین زمان ممکن برسانیم.

شهردار بندرانزلی اضافه کرد: بعضی آبگرفتگی ها مربوط به معابر نیست و پایین بودن سطح برخی از خانه ها نسبت به سطح جاده موجب این اتفاق می شود. هر چند در صورت تماس شهروندان، نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام می‌شوند. در بعضی موارد نیز آبگرفتگی ها به دلیل شکستگی لوله های آب اتفاق می‌افتد و ضروری است که شهروندان با صبر و حوصله نیروهای شهرداری را در انجام وظایف خود در این مواقع همراهی کنند.

پورقربان با اشاره به اجرای پروژه ترمیم پل ولایت غازیان انزلی، خاطرنشان کرد: در سال ۸۶ بر اثر بارش برف و تردد دستگاه های سنگین، درزهای انبساط این پل تخریب شده بود و تا به امروز اقدامی برای رفع این مشکل انجام نشده بود.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل مهم عدم اجرای عملیات اصلاحی مذکور هزینه بالای پروژه بود، افزود: امسال با ۳۰۰ میلیون تومان هزینه از محل اعتبارات استانی و جاری شهرداری این پروژه در دستور کار قرار گرفت و با توجه به انجام عملیات که در ابتدا باید درزهای انبساط قدیمی تخریب شده بیرون آورده شوند و پس از آن همه مراحل به صورت دقیق و کارشناسی صورت گیرد لذا اجرای آن زمان بر است و شهروندان با صبر و حوصله شهرداری را در انجام هر چه بهتر این طرح یاری کنند.

شهردار بندرانزلی یادآور شد: دیروز یک لاین به طور کامل انجام شد و لاین جدید را آغاز کردیم و در ادامه سعی می کنیم در جهت رفاه حال شهروندان و کاهش بار ترافیکی مسیر سریع تر کار پیش برود.