فرماندار آستارا خواستار شد:

الزام نظارت راهداری گیلان برای ارائه خدمات مطلوب در مسیر حیران آستارا


۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۱۲:۰۴ | کد خبر: ۴۶۴ چاپ
الزام نظارت راهداری گیلان برای ارائه خدمات مطلوب در مسیر حیران آستارا

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا بر ضرورت خدمات مناسب جاده ای در مناطق صعب العبور و برف گیر و کوهستانی این شهرستان تأکید کرد و گفت: تأمین نیازمندی های خدمات رسانی از سوی دستگاه های اجرایی استانی برای واحدهای مستقر در این مناطق از الزامات است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، یونس رنجکش در حاشیه بازدید سرزده از واحدهای امداد و نجات جاده ای مستقر در مسیر جاده آستار ا به حیران و ونه بین در غرب استان گیلان به نمین در استان اردبیل، اظهار کرد: هرچند که واحدهای مستقر در این مناطق از آمادگی های لازم برای خدمات رسانی در هنگام حوادث طبیعی به ویژه بارش برف برخوردارند اما خدمات مطلوب نیازمند افزایش امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی کافی است.

وی ادامه داد: با توجه به برفگیر بودن بخش های قابل توجهی از مسیر مناطق کوهستانی و صعب العبور بودن شهرستان، از هم اکنون اکیپ های امدادی سازمان هایی چون هلال احمر، راهداری، پلیس راه و اورژانس جاده ای در این مسیرها مستقر هستند ولی نیازمند پشتیبانی های بیشتر می باشند که باید از طریق مدیریت های استانی حمایت شوند.

رنجکش با بیان اینکه مسیرهای ترددی شهرستان به دلیل جایگاه خاص این شهرستان در حمل و نقل کالا و صادرات و واردات محصولات مختلف و ترانزیتی بودن جاده های آن در کنار گردشگر پذیر بودن این منطقه روزانه شاهد حجم بالایی از تردد خودروها است، اظهار کرد: این مهم نیازمند توسعه زیرساخت های مربوطه و رعایت استاندارد های لازم است.

وی ضمن تشکر از نیروهای حاضر در پایگاه های جاده ای مسیر جاده حیران بر ضرورت آمادگی های لازم تأکید و خواستار دقت بیشتر راهداری در زمینه تأمین روشنایی های مسیر و رفع نواقص جاده ای و نصب علایم هشدار دهنده در منطقه شد.

فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: هرچند که مسئولیت نگهداری بخشی از راه مسیر حیران تا تونل ونه بین بر عهده راهداری شهرستان آستارا نیست اما به دلیل قرار گرفتن این محدوده در حوزه وظایف قانونی راهداری گیلان باید دقت بیشتری برای ارایه خدمات به مردم فراهم و نظارت های کافی در رعایت اصول ایمنی و کاهش حوادث انجام شود زیرا گزارشات دریافتی حاکی از عدم نگهداری صحیح این مسیر و حادثه خیز بودن آن دارد.

وی در پایان خواستار تأمین اعتبارات کافی برای نگهداری راه های کوهستانی بویژه مسیر آستار ا به گردنه حیران و تونل ونه بین از سوی دستگاه اجرایی مربوطه به دلیل پرتردد بودن این مسیر ترانزیتی شد.