دور رفت لیگ دسته اول کشور :

نتایج قابل قبول داماش، نتایج ناامیدکننده سپیدرود و ملوان


۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۱۲:۵۸ | کد خبر: ۴۶۵۶ چاپ
نتایج قابل قبول داماش، نتایج ناامیدکننده سپیدرود و ملوان

دور رفت رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور به اتمام رسید که طی آن داماش تا حدی نتایج قابل قبول اما ملوان و سپیدرود نتایج ناامیدکننده ای را کسب کردند.

کلانشهر : با انجام دیدارهای معوقه، دور رفت رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور به اتمام رسید که در پایان این دور ، تیم داماش تا حدی انتظارات طرفداران خود و دوستداران فوتبال گیلان را جلب کرد اما تیم های ملوان بندرانزلی و سپیدرود رشت نتایج بسیار ضعیفی را کسب کردند.

داماشی ها که فصل گذشته در مرحله حذفی لیگ دسته دوم نتوانستند در دو دیدار رفت و برگشت برابر تیم نیروی زمینی به برتری برسند و به لیگ دسته اول صعود کنند، با خرید امتیاز یک تیم دسته اولی ، گام به این رقابت ها گذاشتند که در نهایت در پایان دور رفت ، در نیمه اول جدول رده بندی قرار گرفتند.

با توجه به اینکه وضعیت تیم داماش تا لحظات آخر نیز برای حضور در رقابت های لیگ دسته اول مبهم بود و خرید امتیاز تیم دسته اولی نیز با مشکل مواجه شده بود، این تیم در آخرین لحظات جواز حضور در این مسابقات را کسب کرد اما این تیم نتایج خوبی را در ابتدای فصل به دست آورد و در چند هفته اولیه ، جزء تیم های بالای جدولی بود.

به هرحال تیم داماش در ادامه رقابت های لیگ دسته اول نیز موفق به کسب نتایج قابل قبولی شد به طوری که در پایان دور رفت بهترین نتیجه را در بین تیم های گیلانی حاضر در رقابت های لیگ دسته اول را به خود اختصاص داد و در نهایت در رتبه هشتم قرار گرفت.

تیم فوتبال داماش با انجام ۱۷ بازی در دور رفت ، موفق به کسب شش پیروزی و هفت تساوی شد و همچنین چهار شکست را نیز پذیرا شد تا در مجموع ۲۵ امتیاز کسب کند و در رتبه هشتم جدول رده بندی این مسابقات قرار گیرد.

البته داماشی ها در ۱۷ بازی برگزار کرده در دور رفت این مسابقات، موفق به ثبت ۱۳ گل زده شدند و ۱۲ گل نیز دریافت کردند تا با تفاضل گل مثبت یک ، دور رفت رقابت های لیگ دسته اول را به اتمام برسانند.

یکی از دلایل موفقیت تیم داماش در دور رفت این رقابت ها را می توان به پیروزی های خانگی این تیم اشاره کرد که بازیکنان داماش در دیدارهای خانگی نتایج خوبی را کسب کردند و سرانجام رتبه خوبی را نیز در جدول و در پایان دور رفت به خود اختصاص دادند.

اما این تیم نیز با مشکلات فراوان دور رفت رقابت های لیگ دسته اول را سپری کرد به طوری که در نیمه فصل، اسماعیل حاجی پور مالک داماش از ادامه تیمداری منصرف شد و تیم را در حال واگذاری قرار داد اما به دلیل اینکه کسی برای خرید امتیاز داماش گام پیش نگذاشت ، وی مجبور شد تا تعیین وضعیت مالکیت جدید، این تیم را در لیگ دسته اول همچنان همراهی کند.

البته به جز مشکل مالکیتی و مدیریتی ، این تیم در آخرین بازی خود در دور رفت رقابت های لیگ دسته اول دچار حاشیه هایی شد که این حواشی باعث شد تا تیم داماش وارد بحران تازه ای شود چون پس از اتمام بازی این تیم برابر آلومینیوم اراک که دو تیم در رشت به نتیجه مساوی دست یافتند، سیامک فراهانی سرمربی داماش استعفا داد و کناره گیری خود را از این تیم اعلام کرد.

با وجود این اتفاق و کناره گیری فراهانی از هدایت تیم داماش، مسئولان این باشگاه باید فکری به حال نیمکت این تیم داشته و سرمربی جدید داماش را معرفی کنند تا این تیم در دور برگشت نیز بتواند نتایج قابل قبولی را کسب و همچنان در نیمه اول جدول رده بندی قرار گیرد.

اما تیم فوتبال سپییدرود رشت دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول که این تیم از رقابت های لیگ برتر به این دسته نزول کرده بود، نتایج ضعیف و ناامید کننده ای را در پایان دور رفت کسب کرد.

سپیدرودی ها که پس از سپری شدن چند هفته ، نتایج خوبی را کسب کرده و خود را باز یافته بودند اما به یکباره پس از شکست برابر ملوان در دربی گیلان، روند نزولی این تیم آغاز شد به طوری که سپیدرودی ها در هفت بازی اخیر خود متحمل شکست شدند تا بدترین نتایج خود را کسب کرده باشند.

البته نیمکت کادر فنی تیم سپیدرود نیز پس از سه شکست متوالی دستخوش تغییراتی شد و مدیران این باشگاه همکاری خود را با علی نظرمحمدی به اتمام رسانده و نادر دست نشان را به عنوان سرمربی جدید سپیدرود انتخاب کردند.

اما این تغییر در کادر فنی سپیدرود نیز تاکنون جواب نداده و در چهار هفته پایانی که دست نشان به عنوان سرمربی هدایت تیم سپیدرود را برعهده داشت، این تیم در هر چهار دیدار متحمل شکست شد تا این تیم از میانه های جدول رده بندی جدا و به تیم های انتهای جدولی بپیوندد.

اشتباهات فاحش بازیکنان سپیدرود در چند دیدار اخیر به خصوص بازیکنان خطوط دفاعی و دروازبان سرخپوشان رشتی باعث شد تا این تیم گل های بدی را دریافت و شکست های سنگینی را حتی در رشت و در دیدارهای خانگی متحمل شود.

به هرحال طرفداران سپیدرود امیدوارند که نادر دست نشان سرمربی باتجربه این تیم بتواند از این تعطیلات نیم فصل بهره لازم را برده تا سپیدرود با قدرت در دور برگشت رقابت های لیگ دسته اول حضور یافته و با کسب نتایج مطلوب، از تیم های انتهای جدولی فاصله گیرد.

سپیدرودی ها در پایان دور رفت رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور با انجام ۱۷ بازی ، چهار پیروزی ، سه تساوی و ۱۰ شکست کسب کردند تا با مجموع ۱۵ امتیاز، در رتبه شانزدهم جدول ۱۸ تیمی این رقابت ها قرار گیرد.

سرخپوشان رشتی در ۱۷ بازی انجام داده، ۱۶ گل به ثمر رسانده و همچنین ۲۸ گل دریافت کردند تا علاوه بر داشتن یکی از بدترین خطوط دفاعی در دور رفت رقابت های لیگ دسته اول ، تفاضل گل این تیم ۱۲- باشد.

اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دیگر تیم قدیمی و ریشه دار گیلانی حاضر در رقابت های لیگ دسته اول نیز نتوانست انتظارات طرفداران خود را در دور رفت برآورده کرده و در نهایت بین تیم های انتهای جدولی قرار گرفت.

ملوانان که ابتدای فصل را بسیار ضعیف آغاز کرده و شاهد تغییرات در سطوح مدیریتی و کادر فنی خود بودند، از اواسط نیم فصل اول و به خصوص بازی این تیم در دربی گیلان برابر سپیدرود و پیروزی در این دیدار، خود را باز یافتند و با کادر فنی جدید و سرمربیگری محمد احمدزاده تا حدی نتایج خوبی را کسب و از انتهای جدول نیز جدا شدند اما این تیم همچنان در پایان نیم فصل نتوانسته جایگاه مناسبی را کسب کند.

البته طرفداران ملوان انتظار دارند که این تیم در دور برگشت نتایج بهتری را به دست آورده و در نهایت رتبه قابل قبولی را کسب و به عنوان بهترین نماینده گیلان در لیگ دسته اول معرفی شود که البته این کار نیز چندان آسان اما دور از دسترس نیست.

این در حالی است که تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در چند هفته ابتدایی رقابت های لیگ دسته اول شکست های متعددی را متحمل و بدترین نتایج خود را در این لیگ ثبت کرد اما این تیم نیز از این بحران خارج شد و تغییرات به وجود آمده در بخش مدیریتی و سرمربیگری تا حدی جواب داد.

به هرحال تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در پایان دور رفت رقابت های لیگ دسته اول با اتجام ۱۷ بازی ، چهار پیروزی ، چهار تساوی و ۹ شکست کسب کرد و با مجموع ۱۶ امتیاز در مکان پانزدهم جدول رده بندی قرار گرفت.

ملوانان در بازی های انجام داده موفق به ۱۵ بار گلزنی شدند اما ۲۷ باز نیز دروازه آنان گشوده شد تا در نهایت تفاضل گل این تیم در پایان دور رفت همانند تیم سپیدرود، ۱۲- باشد.

به هرحال با توجه به نتایج کسب شده توسط نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته اول ، فقط تیم داماش توانسته در دور رفت نتایج قابل قبولی داشته و تیم های ملوان و سپیدرود نتایبج ضعیفی را به ثبت رساندند اما طرفداران پرشمار هر سه تیم گیلانی خواهان حضور قدرتمند تیم های خود در دور برگشت این رقابت ها هستند

 

منبع : ایرنا