عباسعلی کدخدایی؛ سخنگوی شورای نگهبان :

ادعای تهدید به رد صلاحیت نمایندگان، دروغ است


۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۲۱:۰۸ | کد خبر: ۴۶۶۴ چاپ
ادعای تهدید به رد صلاحیت نمایندگان، دروغ است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ادعای تهدید به رد صلاحیت نمایندگان، دروغ است، شورای نگهبان موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد کرد.

کلانشهر : به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به ادعای علی مطهری نماینده تهران، در صفحه شخصی خود در توئیتر تاکید کرد: ادعای تهدید به رد صلاحیت نمایندگان، دروغی است آشکار که از سوی یک نماینده مطرح شده است.

وی تاکید کرد: شورای نگهبان موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد کرد.

این صحبت ها در حالی بیان می‌شود که امروز علی مطهری - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی - ادعایی خلاف این مسئله داشت

به گزارش ایرنا، امروز علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در ششمین کنگره سراسری حزب همبستگی ایران با ذکر مثالی ادعا کرده بود : « به طور مثال نماینده می‌خواهد وزیر را استیضاح کند در این شرایط از جاهای مختلف به نماینده فشار می‌آورند؛ حتی در یکی از استیضاح های اخیر امام جمعه یکی از شهرها به مسئله ورود کرده و به نماینده گفته است که این کار را نکند و حتی از شورای نگهبان با نماینده تماس می‌گیرد که نماینده امضای خود را پس بگیرد و می‌گویند اگر این کار را نکنید رد صلاحیتت می‌کنیم. »

وی همچنین گفت : « در این شرایط ببینید که نماینده چقدر باید قدرت داشته باشد که در مقابل این فشارها دوام بیاورد و عملاً کاری نمی‌توان کرد با امضای یک استیضاح چنین حمله‌ای به نماینده شدت می‌گیرد که او مجبور می‌شود امضای خودش را پس بگیرند و عملاً مجلس نمی‌تواند در تصمیم‌گیری مستقل باشد و کار خودش را بکند. »