مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان :

اجرای طرح « یلدانه » جمعیت هلال احمر در استان گیلان


۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۹:۱۳ | کد خبر: ۴۶۸۷ چاپ
اجرای طرح « یلدانه » جمعیت هلال احمر در استان گیلان

کلانشهر : به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛* مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از اجرای طرح «یلدانه» با هدف گسترش همدلی و مهربانی در جامعه، همزمان با شب یلدا خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن اشاره به برنامه ریزی معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان در راستای بلندترین شب سال بیان کرد: معاونت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان گیلان همزمان با اجرای این طرح در همه نقاط کشور در نظر دارد برای دومین سال متوالی، با فرا رسیدن شب یلدا، ساعاتی از بلندترین شب‌ سال را همراه با کسانی باشد که یلدا را تنها و دور از خانواده مانده‌اند.

ولی پور با اشاره به فعالیت شعب جمعیت هلال احمر در راستای این برنامه اظهار کرد: بر این اساس اعضای داوطلب از شعب سراسر استان گیلان با یک شاخه گل و انار به همراه ‌سراها، بیمارستان‌ها، مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و جانبازان و کودکان بی‌سرپرست رفته و لحظاتی را در کنار این افراد خواهند بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه داوطلبان هلال‌احمر استان گیلان در این طرح به سایر افرادی که نه فقط شب یلدا که شاید در بیشتر مناسبات در کنار خانواده خود نبوده و تنها هستند هم سر خواهند زد، اذعان داشت: بر این اساس، شب یلدا در کنار تلاشگران و خدمتگزاران به هموطنان در پایگاه‌های امداد و نجات، اورژانس و ایستگاه‌های آتش‌نشانی هم خواهیم بود و تمامی هموطنانی که علاقه‌مند به همراهی با داوطلبان هلال‌احمر در شهرستان خود هستند، می‌توانند به این میهمانی بیایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با دعوت از همه علاقه‌مندان برای مشارکت در این طرح گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این طرح می‌توانند کلمه «یلدانه» و نام شهرستان خود را به شماره ۳۰۰۰۲۱۴۷ پیامک کنند تا داوطلبان هلال‌احمر با آنها تماس گرفته و هماهنگی حضور را انجام دهند.

ولی پور افزود: هموطنان علاقمند می‌توانند سایر دوستان و آشنایان با یک شاخه گل، انار یا… به نزدیک‌ترین جایی که امکانش وجود دارد، سر زده و حتی یک نفر را از تنهایی دربیاورند، همچنین این افراد می‌توانند تصاویر اقدام خیرخواهانه خود را با هشتگ#یلدانه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطرنشان کرد: هماهنگی های متعددی با حوزه های داخلی و سازمان های مردم نهاد برای هم افزایی و تقویت طرح یلدانه انجام شده است.

ولی پور ضمن ابراز امیدواری از اینکه جمعیت هلال احمر با اجرای این طرح موجب تسکین آلام افراد کم برخوردار در یلدا باشد، افزود: حافظ خوانی، اجرای برنامه های متنوع و شاد و همچنین تکریم و دلجویی از سالمندان و بیماران از دستاوردهای اجرای یلدانه توسط داوطلبان بود.

شایان ذکر است؛ طرح یلدانه جمعیت هلال احمر همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.