ورزشکار گیلانی قهرمان مسابقات ووینام جهان شد

سیدامیر خوشکلام موفق به کسب مقام قهرمانی مسابقات ووینام جهان شد.

کلانشهر : رئیس هیات ورزش های رزمی استان گیلان روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در رقابت های جهانی ووینام در کامبوج  ، سیدامیر خوشکلام از استان گیلان با غلبه برابر تمامی رقبای خود عنوان قهرمانی و مدال طلای این مسابقات را به خود اختصاص داد.

مرتضی حسن زاده افزود: خوشکلام در جریان این رقابت ها در وزن ۷۷ کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفت و  سرانجام با برتری برابر حریفان خود در دیدار نهایی رو در روی ورزشکاری  از کشور اندونزی قرار گرفت که با ضربه فنی کردن این حریفش، به مدال طلا و عنوان قهرمانی مسابقات ووینام قهرمانی جهان دست یافت که این مدال تنها مدال طلای ایران در این رقابت ها بود.

وی ادامه داد: همچنین مرتضی رمضانی یکی از مربیان با سابقه رشته رزمی این استان نیز به عنوان مربی تیم ووینام ایران در این دوره از رقابت ها حضور یافت و تیم سه نفره ایران را در این مسابقات هدایت کرد .

وی بیان کرد: تیم ووینام ایران در جریان رقابت های قهرمانی جهان  با حضور زبده ترین ورزشکاران این رشته از  ۲۲ کشور  در کامبوج  ، در نهایت یک مدال طلا و یک مدال نقره کسب کرد تا از سه ورزشکار حاضر در این مسابقات ، دو ورزشکار موفق به کسب مدال شوند.

ووینام ورزش سنتی کشور ویتنام محسوب می شود که این سبک در ایران زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت دارد و ورزشی بدون سلاح می باشد که شامل آموزش جسمی و همچنین ذهنی، استفاده از نیرو و عکس العمل حریف است.

 

منبع : ایرنا