khanekhodro

از طریق طرح نشان دار کردن مالیات ها؛

مؤدیان گیلانی بیش از ۲۴۰۰ میلیارد ریال از پروژه های زیرساختی استان را تامین اعتبار کردند


۱۴۰۳/۰۵/۳۱ - ۱۱:۱۱ | کد خبر: ۴۶۹۳۴ چاپ

سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان از تامین اعتبار ۲،۴۰۱،۲۹۸،۷۳۵،۶۷۹ ریالی از محل «طرح نشان دار کردن مالیات ها» برای ۱۳۶ پروژه استان خبر داد و گفت: خوشبختانه طرح نشان دار کردن مالیات ها با استقبال خوبی از سوی مردم گیلان مواجه شد.

مؤدیان گیلانی بیش از  ۲۴۰۰ میلیارد ریال از پروژه های زیرساختی استان را تامین اعتبار کردند

 کلانشهر: حسن صیاد زمردی افزود: مشارکت خوب مودیان مالیاتی باعث تامین اعتبار ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی تعدادی از پروژه های بخش بهداشت و درمان، ورزشی، محیط زیست، امداد و نجات، آبرسانی، حمل و نقل، آموزش و پرورش، فرهنگ و هنر و توسعه خدمات روستایی، عشایری و.. شده است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان گیلان، سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان در همین ارتباط گفت: به طور مثال مشارکت ۱۱۵۵ مودی مالیاتی در چندین پروژه معرفی شده آموزش و پرورش از قبیل مدرسه سازی باعث تامین اعتبار صددرصدی این بخش شد. و همچنین ۶۹۰ مؤدی برای تامین اعتبار بخش توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری مشارکت کردند تا رقم تامین اعتبارات را به ۱۰۰درصد برسانند.

صیاد زمردی از دیگر پروژهای با تامین اعتبار کامل را بخش بهداشت و درمان یعنی کمک به احداث بیمارستان، مراکز بهداشتی پایگاه سلامت، اورژانس و ... معرفی کرد و گفت ۵۶۳ مالیات دهنده گیلانی با تامین ۸۱،۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال ابراز تمایل کردند که پرداختی های آنها در قالب ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم مرداد ماه سال ۱۴۰۳ در این بخش هزینه شود.

 او افزود: ورزش و تفریحات، آیتم بعدی مورد توجه مالیات دهندگان گیلانی بوده به طوری که با مشارکت ۳۵۸ شهروند گیلانی اعتبار ۴۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریالی در نظر گرفته شده برای این بخش هم به طور کامل تامین شد.

 امداد و نجات و حفاظت از محیط زیست هم مورد توجه ۵۳۸ مالیات دهنده استان قرار گرفت و اعتبار ۲۸،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریالی بخش امداد و نجات و ۲۷،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریالی حفاظت از محیط زیست به طور کامل تامین شد.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان، فرهنگ و هنر و گردشگری را هم با تامین اعتبار بیش از ۹۶درصدی از دیگر بخش های مورد توجه مودیان معرفی کرد و گفت: ۹۶۱ گیلانی در این بخش ها مشارکت کردند تا از ۱۴۸،۲۷۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال اعتبار لازم مبلغ ۱۴۲،۹۰۰،۴۵۴،۸۴۴ ریال تامین شود.

صنعت و معدن (توسعه شهرک های صنعتی و کمک به صنایع)، منابع آب (آبرسانی، کشاورزی و محیط زیست، آب و فاضلاب و ...) حمل و نقل (احداث راه، رفع نقاط حادثه خیز و ...)، عمومی و قضایی، آموزش عالی، دین و مذهب وحفظ نظم و امنیت عمومی هم از دیگر بخش های مورد توجه حدود ۹هزار گیلانی از مجموع ۱۳۳۶۶ مودی مشارکت کننده در این طرح است.

صیاد زمردی طرح «نشان دار کردن مالیات ها» را به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های تحول نظام مالیاتی کشور طی سالهای اخیر برشمرد و گفت با مشارکت مردم گیلان امکان اتمام تعدادی از پروژه های نیمه تمام استان با فراگیری و انتفاع هزاران نفر فراهم می شود که جای بسی خشنودی دارد.

 صیاد زمردی در پایان گفت: براساس این طرح، مودیان مالیاتی در زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۲ مشاغل و در قالب فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم می توانستند به صورت الکترونیکی محل هزینه کرد مالیات خود را در پروژه های ملی واستانی مشخص کنند.