در حاشیه نشست احیای حقوق عامه؛

حاج محمدی به گوش رئیسی چه گفت؟


۱۳۹۸/۱۰/۰۱ - ۲۲:۲۶ | کد خبر: ۴۷۰۴ چاپ
حاج محمدی به گوش رئیسی چه گفت؟

کلانشهر: صفحه اینستاگرام آیت‌الله رئیسی ، رییس قوه قضاییه مجموعه عکسی منتشر کرده است که در نخستین عکس آن، ناصر حاج‌محمدی در کنار رئیسی دیده می‌شود.

در این مراسم که با عنوان «احیای حقوق عامه» برگزار شد، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه، پیروز حناچی شهردار تهران و جمعی از شهرداران کلانشهرها از جمله حاج‌محمدی حضور داشتند.

باید دید ناصر حاج‌محمدی چه مواردی را در دیدار با رئیسی مطرح کرده است. با توجه به حضور رییس دیوان عدالت اداری، رییس سازمان بازرسی کل کشور و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک به نظر می‌رسد این نشست بر روی تخلف‌های شهری و وظیفه شهرداری‌ها و قوه قضاییه در رسیدگی به آن‌ها تمرکز داشته است.
بنابر گزارش ایرنا از این‌مراسم، رئیسی بحث بسیار مهمی را مطرح کرده است؛ او گفته است: «نگرش در حوزه شهری و حفظ حقوق عامه باید مبتنی بر قانون اساسی باشد، هر توسعه اقتصادی را فرع بر حفظ محیط زیست و سرمایه‌های اصلی حقوق عامه باید به حساب آورد»
در این شرایط باید منتظر گزارش حاج‌محمدی از این نشست ماند تا ببینیم وی کدام آسیب در حوزه شهری رشت را با رئیسی در میان گذاشته است. بحران سراوان، که مستقیما سلامت شهری و حقوق شهرنشینان را تهدید می‌کند، گسترش ویلاسازی و حاشیه‌نشینی با توجیه توسعه که مشکلات فرهنگی زیادی در رشت به بار آورده است یا سایر مواردی که او به عنوان شهردار رشت بهتر از هرکسی می‌داند.