رئیس اورژانس گیلان :

اورژانس گیلان با کمبود نیروی انسانی مواجه است


۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۱۰:۲۸ | کد خبر: ۴۷۱۴ چاپ
اورژانس گیلان با کمبود نیروی انسانی مواجه است

رئیس اورژانس گیلان کمبود نیروی انسانی را یکی از معضلات در استان دانست و گفت: پیگیری های از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شده که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

کلانشهر : دکتر پیمان اسدی شامگاه یکشنبه در گفتگوی تلفنی با بخش ویژه خبری شبکه باران با اشاره به فعالیت ۶۲ پایگاه اورژانس در سطح شهرها و روستاها این استان، اظهار کرد: بیش از ۴۸۰ نیروی عملیاتی در اورژانس گیلان مشغول به خدمات رسانی هستند.

اسدی به برخی امکانات و تجهیزات اورژانس گیلان اشاره کرد و افزود: ۱۳۰ دستگاه آمبولانس عملیاتی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ظرفیت حمل ۱۰ مصدوم در مرکز استان وجود دارد که در حوادث پر تلفات از آن بهره گیری می‌شود.

وی با اشاره به وجود دو موتور آمبولانس در شهر رشت، گفت: از این موتور آمبولانس‌ها در زمان ترافیک برای خدمات رسانی استفاده می‌شود.

رئیس اورژانس گیلان همچنین به اضافه شدن ۱۱ دستگاه آمبولانس جدید مخصوص نقاط صعب العبور از سوی اورژانس کشور به این استان اشاره کرد و ادامه داد: این تعداد آمبولانس در روزهای آینده در اختیار پایگاه‌های صعب العبور استان گیلان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به بهره برداری از پایگاه اورژانس هوایی استان گیلان از شهریور ماه امسال، تصریح کرد: در این پایگاه یک فروند بالگرد بل ۲۰۵ وجود دارد که در زمان‌های بحرانی از این بالگرد استفاده خواهد شد.

اسدی در ادامه به برخی مشکلات و موانع موجود در مسیر انتقال مصدومان اشاره و با بیان اینکه ترافیک شهری یکی از مهم‌ترین معضلاتی است که در زمان انتقال مصدومان به مراکز درمانی به ویژه در شهرهای بزرگ با آن رو به رو هستیم، افزود: البته در سال‌های اخیر مردم همکاری خوبی با اورژانس داشته‌اند اما این معضل در شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان، تالش و لنگرود بیش از سایر مناطق وجود دارد که زمان انتقال بیمار به مراکز درمانی را افزایش می‌دهد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم گسترش پایگاه‌های اورژانس در سطح استان، گفت: بر اساس هدف گذاری‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ باید ۳۱ پایگاه اورژانس در استان راه اندازی شود.

رئیس اورژانس گیلان با بیان اینکه جذب نیروی انسانی نیز یکی دیگر از مواردی است که باید مسئولان درباره آن اقدامات لازم را انجام دهند، تأکید کرد: پیگیری‌های در این زمینه از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده که امیدواریم نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد. البته نیازمند

 

منبع : مهر

نظر شما:

security code