سرعت وزش باد گرم در ارتفاعات تالش به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید

کلانشهر: سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه وزش باد شدید طی ۴۸ ساعت آینده در استان ادامه دارد، گفت : در۲۴ ساعت گذشته سرعت وزش باد گرم در ارتفاعات تالش به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

مازیار غلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طی ۲۴ ساعت گذشته سرعت وزش باد گرم در گیلان در شهرهایی چون رشت ۷۲ کیلومتر بر ساعت، رودبار ۶۵ کیلومتر بر ساعت ، رشت حدود ۶۱ کیلومتر بر ساعت، سیاهکل ۵۰ کیلومتر بر ساعت، انزلی ۳۵ کیلومتر بر ساعت و آستارا ۲۵ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

 وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت تناوبی جریانات جنوبی و استقرار توده هوای گرم در منطقه است، افزود:  براین اساس طی ۴۸ ساعت آینده؛  وزش باد در برخی نقاط شدیداستان یا خیلی شدید پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد : طی این مدت ضمن گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو  از منطقه در بعضی نقاط رگبار باران و احتمال رعد و برق و تگرگ بویژه در ارتفاعات و دامنه ها  موقتی شدید خواهد بود و به تدریج از روز شنبه از شدت نا پایداری ها کاسته شده و تا اواسط هفته روند هوا پایدار پیش بینی شده است.

 غلامی در ادامه، آسمان استان را برای  امروز (پنجشنبه) نیمه ابری تا ابری  در پاره ای نقاط شدید یا خیلی شدید توام با کاهش ابر و در بعضی نقاط رگبار باران و احتمال رعد و برق به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها  پیش بینی کرد.

 وی همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بیشینه و کمینه دمای استان به ترتیب در لاهیجان را ۲۸ درجه سلسیوس و دیلمان پنج درجه سلسیوس عنوان کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: بیشینه و کمینه  دمای شهر رشت نیز به ترتیب طی شبانه روز گذشته به ترتیب ۲۷ و ۱۵ درجه سلسیوس بوده است.

 
  منبع: ایرنا