khanekhodro

آمریکا، فرانسه و متحدان کلیدی آن ها با صدور بیانیه مشترکی از رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان خواستند تا با یک آتش بس ۲۱ روزه موافقت کنند.

درخواست آمریکا و متحدانش برای آتش‌بس ۲۱ روزه میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله

کلانشهر: این بیانیه مشترک تقریبا ۱۰ روز پس از درگیری ها میان رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان صادر شده و هدف آن توقف درگیری ها، جلوگیری از تشدید تنش ها و حمله زمینی بالقوه رژیم اشغالگر به جنوب لبنان است.

 

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد: «بیانیه مشترک توسط ایالات متحده، فرانسه، استرالیا، کانادا، اتحادیه اروپا، آلمان، ایتالیا، ژاپن، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر صادر شده است.»

 

یک مقام ارشد آمریکایی به خبرنگاران گفت: «کشورهای امضاکننده این بیانیه امیدوارند در طول ۲۱ روز آتش بس در لبنان، مذاکرات اسرائیل و حماس درباره آزادی اسرا و آتش بس در غزه نیز دوباره آغاز شود.»

 

این مقام آمریکایی افزود: متن بیانیه مشترک و یک بیانیه جداگانه توسط «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با اسرائیل و لبنان هماهنگ شده است. هم چنین از نظر کشورهای امضاکننده بیانیه، ۲۱ روز، زمان کافی برای دستیابی به یک توافق دیپلماتیک در مرز اسرائیل و لبنان می باشد.

 

پایگاه خبری اکسیوس روز چهارشنبه گزارش داد که دولت بایدن با فرانسه و چند کشور دیگر بر روی یک ابتکار دیپلماتیک جدید به منظور «توقف» در جنگ در لبنان و از سرگیری مذاکرات درباره اسرای صهیونیستی و آتش بس غزه کار می کند.

 

در پی تجاوزات و حملات بی امان رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ۱۱ ماه است که حملاتی نیز میان این رژیم و حزب الله لبنان صورت گرفته است اما در هفته گذشته در پی انفجار دستگاه های ارتباطی در لبنان و تشدید حملات رژیم اشغالگر، این تنش ها شدت گرفت.

 

بایدن و ماکرون در بیانیه خود خواستار «حمایت فوری از سوی اسرائیل و لبنان» برای این بازه ۲۱ روزه آتش بس شدند.

 

در قسمتی از بیانیه بایدن-ماکرون آمده است: «زمان حل وفصل درگیری ها مرز اسرائیل و لبنان فرا رسیده است تا بدین ترتیب امنیت تضمین شود و غیرنظامیان بتوانند به خانه های خود بازگردند. تبادل آتش از هفتم اکتبر و به خصوص طی ۲ هفته گذشته، تهدیدی برای درگیری بسیار گسترده تر و آسیب به غیرنظامیان است. بنابراین ما در روزهای اخیر با یکدیگر بر روی یک درخواست مشترک جهت برقراری آتش بس موقت کار کرده ایم تا به دیپلماسی، فرصتی برای موفقیت بدهیم و از تشدید تنش ها در سراسر مرزها جلوگیری کنیم.»