khanekhodro

خداحافظی با تئوریسین ایجاد اشتغال با یک میلیون تومان؛

رضا مسرور دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد شد


۱۴۰۳/۰۷/۰۸ - ۱۵:۱۸ | کد خبر: ۴۸۰۰۴ چاپ

وزیر اقتصاد، دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور را از میان مدیران گیلانی انتخاب و منصوب کرد.

رضا مسرور دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد شد

اختصاصی کلانشهر: عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد و دارایی طی حکمی رضا مسرور رییس سابق منطقه آزاد انزلی را به سمت دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور منصوب کرد. 

در حکم عبدالناصر همتی آمده است: 

جناب آقای رضا مسرور

نظر به تعهد، صلاحیت، تخصص و توانمندی های ارزنده جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب می شوید.

انتظار می رود نسبت به فعال سازی ظرفیت های مناطق آزاد با سه محور صادرات، اشتغال و جذب هدفمند سرمایه های داخلی و خارجی و احیاء کارکرد اصلی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در جهت افزایش صادرات غیرنفتی و معرفی و بازاریابی جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و پیگیری و برنامه ریزی جهت انتقال تکنولوژی به داخل کشور اهتمام ویژه و جدی بورزید. 
امید است با اتکال به خداوند متعال با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات مجدانه بکوشید. 

عزت، توفیق و سربلندی جنابعالی را در انجام ماموریت های محوله از خدواند متعال خواستارم. 

مسرور جانشین حجت الله عبدالملکی تئوریسین «ایجاد اشتغال با یک میلیون تومان» و از مدافعان حذف مناطق آزاد در دولت ابراهیم رئیسی شده است.

عبدالملکی از آبان ۱۴۰۱ با حکم وزیر اقتصاد دولت سیزدهم به سمتِ دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی
منصوب شده بود. حضور عبدالملکی در این سمت با واکنش های منفی زیادی همراه بود. چون او تا پیش از حکم دبیری شورای عالی مناطق آزاد از منتقدان این حوزه و بحث سرمایه گذاری خارجی بود.

رضا مسرور متولد سال ۱۳۴۶ در آستانه اشرفیه است که بیش از ۶سال سابقه فعالیت به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی را در کارنامه دارد.

او سال ۹۸ با حکم مصطفی سالاری رئیس وقت سازمان تامین اجتماعی، به عنوان عضو موظف هیات مدیره هلدینگ شستا و نیز مشاور اقتصادی سازمان تامین اجتماعی کشور منصوب شد. این مدیر، کمی بعد با حکم محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت حسن روحانی به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور منصوب شد.

مسرور از جمله مدیران با سابقه مناطق آزاد کشور است که تا پیش از این، سمت‏ هایی همچون ریاست هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، مشاور مدیرعامل در امور اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش، عضو هیأت مدیره شرکت خدمات گردشگری کیش، عضو هیأت مدیره شرکت آب و برق کیش، عضو هیأت مدیره مرکز توسعه تجارت کیش، ریاست کارگروه رفع موانع صادرات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و سرپرست معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو در کارنامه اش دیده می شود.