مدیرسرمایه گذاری استانداری گیلان :

ایجاد مسیرهای گردشگری، افزایش بهره وری از ظرفیت را درپی دارد


۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۱۱:۳۳ | کد خبر: ۴۸۳۷ چاپ
ایجاد مسیرهای گردشگری، افزایش بهره وری از ظرفیت را درپی دارد

کلانشهر : مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : ایجاد مسیرهای گردشگری و ارائه طرح های هدفمند موجب هدفمند سازی، رونق اقتصادی و بهره وری بهتر و بیشتر از ظرفیت های این بخش در استان می شود.

یونس رنجکش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از حدود پنج هزار فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده در گیلان، چهار هزار مورد در حوزه گردشگری است، افزود : باید برای توسعه گردشگری در استان برنامه مشخص و هدفمندی داشته باشیم چنانکه طرح ملی مسیر گردشگری دیلمان الگوی مناسبی در این زمینه است.

وی اظهار داشت : با توجه به برنامه ریزی ها، ایجاد و استقرار دبیرخانه این طرح، امیدواریم با پشتیبانی های مورد نظر شاهد تحول خوبی در اجرای آن باشیم.

وی ادامه داد : از مهمترین اقدامات مورد انتظار برای دبیرخانه مسیر گردشگری دیلمان، تسهیل گری و نهادسازی برای بهره مندی از ظرفیت و پشتیبانی سایر بخش ها بویژه دستگاههای اجرایی است که این مهم در  موفقیت طرح بسیار حائز اهمیت است.

 رنجکش،  شبکه سازی و برقراری پیوند بین گردشگر و سازمان های خدمات دهنده و هدایت صحیح مدیریت گردشگری را موجب تقویت اقتصاد منطقه و رونق بهره وری دانست.

وی گفت : اجرای این طرح در سایر نقاط گیلان نیز می تواند انجام شود که هدفمند سازی مدیریت گردشگر از مهمترین دستاوردهای  آن خواهد بود.

شهرستان سیاهکل با ۲ بخش مرکزی و دیلمان در ۵۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

طرح توسعه کریدور گردشگری البرز مرکزی (سیاهکل و دیلمان به رستم آباد) در منطقه دیلمان در قله درفک که دارای جاذبه های بین المللی است، شهر دیلمان در ۱۵ کیلومتری لاهیجان واقع شده و از شمال و شمال‌شرق به لاهیجان و از شرق به لنگرود متصل می‌شود.

منبع : ایرنا