مراسم گرامیداشت روز ۹ دی در رشت برگزار شد


۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۱۴:۱۵ | کد خبر: ۴۸۴۳ چاپ
مراسم گرامیداشت روز ۹ دی در رشت برگزار شد

کلانشهر : عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه اتحاد و انسجام ملت ایران؛ فتنه ۸۸ را که سال ها برای آن برنامه ریزی شده بود، خنثی و نابود کرد گفت: ایمان، اتحاد و انسجام ملت ایران در کنار رهبری فرزانه عامل شکست همه توطئه های آمریکا شده و می شود.

محمد دهقان روز دوشنبه در اجتماع مردم شهر رشت به مناسبت ۹ دی در میدان شهدای ذهاب ، با تشریح توطئه های دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز با هم پیمانان و عوامل آنان افزود : جنگ تحمیلی هشت ساله، کودتاها، تحریم های اقتصادی، توطئه های بین المللی، فشارهای سیاسی، ایجاد جنگ منطقه ای با داعش، طالبان، القاعده در منطقه، مجموعه ای از حرکت ها و دشمنی های آمریکا در ایران است که در همه این توطئه ها آمریکا شکست خورد.

وی با بیان اینکه شناخت حماسه ۹ دی ۸۸ بدون درک ابعاد فتنه آن سال میسر نیست، اظهار داشت : برای خوب فهمیدن فتنه سال۸۸ باید توطئه پوسیده ای که بزرگترین آن بعد از پیروزی انقلاب، علیه نظام اسلامی بودو دشمن سال ها برای آن برنامه ریزی کرده بود، را به طور جدی بررسی و ارزیابی کنیم .

عضو حقوقدان شورای نگهبان بیان داشت : فتنه سال ۸۸ با این هدف که ملت نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بدبین شود و بخشی از مردم را در مقابل هم قرار دهند ، اجرایی شد اما  در ۹ دیماه سال ۸۸ با اتحاد، انسجام، هوشیاری و بصیرت مردم در کنار رهبری مدبرانه به شکست انجامید.

وی با اشاره به تشکیل ۶۰ بنیاد و موسسه توسط آمریکا علیه ایران که برخی از این بنیادها کارشان ایجاد انقلاب مخملی بود، خاطر نشان کرد : این بنیادها که قبل از انتخابات سال ۸۸ فعال شده بودند، گروه هایی را از داخل کشور و نفوذی های شان را دعوت و با کمک آنان برنامه ریزی کرده بودند.

 وی افزود : قبل از سال ۸۸ کتابی را در ۱۶۷ صفحه مبنی بر این که چگونه از فرصت انتخابات رئیس جمهوری به عنوان بستری برای ضربه زدن بهنظام استفاده کنند، تهیه و تدوین کرده بودند.

دهقان با بیان اینکه طبق بررسی های کارشناسانه ۱۹۸ بندی را که برای انقلاب مخملی و به تعبیر ما کودتای رنگی توسط دشمنان طراحی شده بود، مو به مو اجرا گردید، تصریح کرد : آنان قبل انتخابات گفتند که همه بسترها را برای دوگانگی بین مردم ایجاد کردند و پیروز انتخابات هستند و آنگونه خسارت بزرگ را به کشور وارد کردند خسارتی که  هنوز ابعاد آن از قبل فتنه سال ۸۸ بیان نشده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه سخنانش افزود : حال آنکه قبل از سال ۸۸ جمهوری اسلامی در اوج اقتدار بود وآمریکایی ها از ایران ناامید شده بودند، مذاکرات در آن زمان در حال انجام بود و وضعیت رشد اقتصادی ما تقریبا بی نظیر بود.

وی با اشاره به ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع جریان فتنه سال ۸۸ و دعوت از سران فتنه و صحبت در میان آنها تصریح کرد: رهبر خطاب به آنها گفتند" شروع این کار با شماست اما انتها با شما نیست، از دست شماها خارج می شود، این انتظارست که بر قانون پای بند باشید، هر صندوقی رای که اعتراض دارید، بازشماری شود".

دهقان با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی در آن زمان رهبران ستادهای انتخاباتی را جمع کردند و هر راهی را برای کنترل فتنه طی کرده و روشنگری نمودند، اظهار داشت: همه تلاش ایشان متمرکز بر آن بود که ۴۰ میلیون رای که افتخار کشور، نماد دموکراسی و ۸۵ درصد مشارکت مردمی بود، حفظ شود و فرمودند که ۴۰ میلیون جمعیت به نظام رای دادند.

وی با اشاره به هوشیاری مردم با روشنگری رهبر انقلاب اسلامی بیان داشت : مردم در طول هشت ماهی که فتنه ادامه پیدا کرد، دیدند که مرگ بر اصل ولایت فقیه مطرح است و بحث، دشمن نظام نیست.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه سخنانش با اشاره به حضور پرشور مردم در نهم دی سال ۸۸ خاطر نشان کرد: ۹ دیماه نماد شکست حرکت دشمن برای برهم زدن اتحاد و انسجام ملت بود که اتحاد را به مردم برگرداند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبری در آن زمان مبنی بر اینکه دشمن سه هدف را از فتنه دنبال می کند، اضافه کرد: هدف اول دشمن آن است که برای براندازی نظام حرکت کند اگر موفق نشد به دنبال هدف دوم یعنی استحاله نظام برود و هدف سوم هم آن بود که افراد ضعیف النفس بر کشور حاکم شوند، افرادی که در مقابل آمریکا قد علم نمی کند و مطیع آنان هستند.

وی با بیان اینکه ما امروز به اوج اقتدار رسیده ایم و به فرموده رهبر انقلاب سال ۹۸، زمان اقدام و عملیات راهبردی است، تصریح کرد: در سال ۹۸ منافع آمریکا و هم پیمانان آنان در منطقه مورد هدف جبهه مقاومت قرار گرفت، اتقافات در یمن، لبنان، فلسطین و ... کل منطقه بخشی از نمادهای اقدام راهبردی جمهوری اسلامی بود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان اضافه کرد: آمریکایی ها خودشان وارد شدند، پهباد آوردند، ایران در اقدام راهبردی پهباد آمریکایی را هدف قرار گرفت، در بقیه اقدمات ما سکوت کردیم، آمریکایی ها هم سکوت کردند.

وی با بیان این که ما آمریکایی ها را تا حد زیادی ناامید کردیم، تصریح کرد: امروز آمریکایی ها به نفوذی های خود در داخل کشور امید دارند، اگر ملت ایران این امید آنان را ناامید کند، جمهوری اسلامی ایران به اوج پیشرفت های خود رسیده و مشکلات اقتصادی مرتفع می شود.

تجمع ۹ دی امروز با حضور پرشور مردم رشت در میدان شهدای ذهاب این شهر برگزار شد.

منبع : ایرنا