کمک مالی شهرداری رشت به سپیدرود و داماش منع قانونی ندارد

کلانشهر : پیشکسوت فوتبال گیلان با اشاره به اینکه کمک مالی شهرداری رشت به دو تیم سپیدرود و داماش منع قانونی ندارد، گفت: امیدواریم این اقدام هر چه سریع تر برای خروج از بحران این دو تیم انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اخیراً مصوبه‌ای در صحن شورای اسلامی شهر رشت مبنی بر کمک مالی یک میلیارد تومانی به تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش به تصویب رسید که با واکنش‌های منفی از سوی برخی منتقدین عملکرد شهرداری رشت مواجه شد در این باره با یکی از پیشکسوتان فوتبال استان گیلان گفتگویی کردیم که سید امیر فرحسینی پیشکسوت فوتبال گیلان و معاون سابق تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان به خبرنگار مهر گفت: کمک مالی شهرداری و شورای شهر به تیم‌های سپیدرود و داماش که در واقع برندهای ورزش و فوتبال رشت و گیلان با هزاران هوادار هستند امری کاملاً طبیعی و منطقی است.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرها، خود شهرداری تیم داری می‌کند، افزود: در بعضی از شهرها نیز شهرداری‌ها علاوه بر تیم داری، به تیم‌های دیگر هم کمک مالی مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌دهد.

فرحسینی در ادامه با بیان اینکه در این شرایط و اوضاع و احوال مالی نامناسب، کدام باشگاه شخصی و دولتی می‌تواند بدون کمک بخش‌های دولتی و نیمه دولتی به فعالیتش ادامه دهد، بیان کرد: تا آنجایی که ما اطلاع داریم نه سپیدرود و داماش حرفه‌ای هستند و نه لیگ یک فوتبال، حرفه‌ای تعریف شده است؛ بنابراین کمک مالی به این تیم‌ها بعد از مصوبه شورای شهر هیچ گونه منع قانونی ندارد.

وی همچنین ادامه داد: اینکه شهرداری رشت تاکنون نتوانسته به تعدادی از تعهداتشان عمل کنند و اینکه مردم از شورای شهر انتظار بیشتری دارند حرف درستی است اما کمک مالی به سپیدرود و داماش ربطی به این مسائل ندارد، ضمن اینکه موجب شادی هزاران طرفدار این دو تیم در استان گیلان و رشت خواهد شد.

فرحسینی با بیان اینکه کمک به تیم‌های سرخ و آبی رشت می‌تواند در قالب بخشی از فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تعریف کرد، افزود: اهالی ورزش باید بپذیرند که فوتبال حرف اول ورزش رشت می‌زند و این رشته بیشترین علاقه مند را بین رشته‌های ورزشی در شهر باران دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف شهرداری‌ها ایجاد نشاط اجتماعی در شهر به ویژه در میان نسل جوان است، گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مهمترین مسائل جامعه است که کمک به دو تیم پرطرفدار رشت در این راستا اقدام بسیار خوب و پسندیده‌ای است.

فرحسینی کمک مالی به سپیدرود و داماش را نوعی سرمایه گذاری دانست و تاکید کرد: امیدوارم شهرداری و شورای شهر رشت با کمک به سپیدرود و داماش سبب خروج این دو تیم از بحران شوند و اجازه ندهند گذشت زمان و بروکراسی اداری، این کمک را به مثابه نوشداروی بعد از مرگ سهراب کند.

معاون اسبق ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: البته اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی اول ورزش استان باید توجه بیشتری به مشکلات سپیدرود و داماش داشته باشد.

وی افزود: اینکه زمین‌های فوتبال ورزشگاه‌های عضدی و سردار جنگل برای کسب درآمد به بخش خصوصی اجاره می‌دهند در میان مدت موجب تضعیف تیم‌های رشتی می‌شود و در واقع دوستان ورزش و جوانان باید در این اقدام ناپسند تجدید نظر کنند.

 

منبع : مهر