چرا عکس های خبری مهم اند؟


۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۸:۵۳ | کد خبر: ۴۸۵۹ چاپ
چرا عکس های خبری مهم اند؟

کلانشهر: عکاسی خبری یکی از مهمترین زیرمجموعه‌های عکاسی است و در کنار خبرنگاری دو اهرم مهم خبررسانی را تشکیل می‌دهد. اهمیت اصلی عکس خبری در سرعت انتقال داده‌ها از رخدادهایی است که ما به عنوان مخاطب در آن‌ها حضور نداشته‌ایم. در عصر پرسرعت امروز در بسیاری از موارد میزان اقبال به  عکس‌های خبری بسیار بیشتر از خبررسانی مکتوب است. عکس‌ها با سرعت بیشتری گرفته شده، با سرعت بیشتری پرداخته می‌شوند و با سرعت بیشتری ما را در جریان مهمترین اخبار روز قرار می‌دهند. کلانشهر در این گزارش به مرور مهمترین عکس‌های خبری اخیر می‌پردازد که در مطرح‌ترین آزانس‌های عکس کشور منتشر شده‌اند.

 

سری اول این عکس‌ها به مرور چند فریم از گزارش تصویری خبرگزاری مهر می‌پردازد که رزمایش مشترک سپاه و ارتش را پوشش داده است.

رزمایش سپاه و ارتش

 

رزمایش سپاه و ارتش

 

رزمایش سپاه و ارتش

 

سری دوم این عکس‌ها در خبرگزاری ایسنا منتشر شده‌اند و در آن‌ها مسئله آلودگی هوای تهران به تصویر کشیده شده است.

آلودگی هوا

 

آلودگی هوا

 

سری سوم این عکس‌ها مربوط به گزارش خبرگزاری مهر از مراسم روز نهم دیماه است.

9 دی

 

9 دی

 

9 دی

 

این تک‌عکس آتش‌سوزی هتل تاریخی رامسر را نشان می‌دهد.

آتش سوزی هتل رامسر

 

این تک‌عکس حمله مردم عراق به سفارت آمریکا را نشان می‌دهد. این اتفاقات پس از حمله هوایی شب گذشته آمریکا به مواضع برخی گروه‌های نظامی در عراق صورت گرفت.

حمله به سفارت آمریکا

 

این تک‌عکس نیز مراسم تشییع پیکر یکی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش را نشان می‌دهد که در حین ماموریت در کوه‌های سبلان دچار حادثه شد و جان باخت.

تشییع پیکر

 

و در نهایت تک‌عکس آخر که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است مربوط به سفر حسن روحانی به استان البرز است. سلام نظامی فرمانده نیروی انتظامی در مقابل حرکت دست روحانی برای احوال‌پرسی معمول صحنه جالبی را خلق کرده است. 

حسن روحانی