امروز برگزار شد:

تجلیل از فعالین کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان


۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۲۳:۱۹ | کد خبر: ۴۸۶۲ چاپ
تجلیل از فعالین کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان

کلانشهر _ سوگند حسین‌پور: همایش تجلیل از فعالین عرصه کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان (گزارش تصویری) با حضور رضا زارعی، مصطفی قامتی، ابراهیم فرجی پور و جمعی از فعالین این حوزه، امروز ۱۰ دی در سالن همایش‌های اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

در ابتدا مصطفی قامتی، رییس هیئت کوهنوردی گیلان بخشی از فعالیتهای هیئت کوهنوردی استان گیلان را بدین صورت شرح داد: ما برای تأسیس سالن تخصصی و تصویب اعتبار یک میلیارد تومانی برای فاز دوم این پروژه درحال مذاکره هستیم.‌ در این میان ما موفق شدیم تیم منتخب هیمالیا نوردی استان را بعد از ۲ سال اردوهای آماده‌سازی به صعود برون مرزی اعزام کنیم. 

او ادامه داد: دریافت اعتبار ۳۵۰میلیون تومانی جهت تجهیز دیوار سالن ورزشی یادگار امام، تمدید تفاهم‌نامه با هلال احمر استان تا سال ۱۴۰۰، ممتاز شدن کارگروه جست‌وجو و نجات استان در کشور بر طبق آمارهای فدراسیون از دیگر فعالیت‌ها و موفقیت‌های ما بوده است.

مصطفی قامتی گفت: ما قول اجرای طرح مسیر سبز کوهستان را در سال آینده گرفته‌ایم و امیدواریم به زودی عملی شود.  وی افزود: رونمایی و ثبت نماد سیاه گالش با هدف زنده نگه داشتن فرهنگ گیلانی برای هیئت کوهنوردی و صعودهای استان که تا الان بازخورد خوبی در جامعه سیستماتیک استان داشته است نیز از دیگر برنامه‌های ماست.

رییس هیات کوهنوردی گیلان ادامه داد: بررسی عملکرد مربیان که ارزیابی آن‌ها توسط کارورزان انجام شد، ثبت کوه سماموس و آبشار لاتون به عنوان اثر طبیعی ملی و جنگل های هیرکانی به عنوان اثر جهانی، برگزاری اولین دوره مسابقات اسکای رانینگ کوهستان در گیلان و شروع احداث دیوارهای کوهنوردی در شهرهای گیلان و کسب مقام اول گیلان در بخش آموزش این رشته از دیگر بندهای کارنامه این نهاد است.

 

در ادامه همایش رضا زارعی، رییس فدراسیون کوهنوردی ایران با بیان اینکه گیلان در مدت کوتاهی توانسته از جایگاه پانزدهم کشوری به جایگاه پنجم کشور برسد ابراز خرسندی کرد و گفت:  گیلان را شهر اولین در فرهنگ می‌دانند که به کوهنوردی به عنوان یک ورزش و فرهنگ نگاه می‌کند.

در پایان مراسم از مدیران و مسئولان، گروه‌ها از جمله تیم منتخب کارگروه هیمالیانوردی گیلان و همچنین کوهنوردان استان تجلیل شد.