آغاز به کار دبیرخانه چهارمین دوسالانه ملی عکس سرمایه اجتماعی

کلانشهر: نشست خبری چهارمین دوسالانه ملی عکس سرمایه اجتماعی امروز 11 دی ماه 1398 با هدف انتشار رسمی فراخوان این دوره در محل دبیرخانه دائمی دوسالانه ، دفتر موسسه سبزکاران بالان برگزار شد.

در این نشست بیان شد که دلیل تاخیر انتشار فراخوان این دوره، چالش جذب حامی مالی بوده که نهایتا با تامین حداقل ها چهارمین دوسالانه آغاز شد.

افشین میرزایی دبیر دوسالانه ضمن تشکر از حامیان مالی و معنوی این دوره به موضوع سرمایه اجتماعی پرداختند که آن، محدود به مرز های جغرافیایی نبوده و برآنیم بتوانیم در آینده ای نزدیک به صورت بین المللی دو سالانه را برگزار کنیم.

سپس اذعان داشتند که دلیل برگزاری چنین جشنواره ای توسط یک موسسه محیط زیستی این بوده که اعتقاد داریم محیط زیست بدون صلح و صلح بدون اعتماد ممکن نخواهد بود و اعتماد خمیرمایه ایجاد سرمایه اجتماعی در جامعه است.

چهارمین دوسالانه ملی عکس سرمایه اجتماعی متشکل از بخش اصلی با موضوعیت "سرمایه اجتماعی" و بخش ویژه "سرمایه اجتماعی در جشن ها و بازی های بومی و محلی" در سرزمین ایران خواهد بود.

از تغییرات این دوره نسبت به ادوار گذشته تعیین هیات ارزیابی متشکل از افراد متخصص و صاحب نظر برای ارزیابی اولیه مصادیق تصویری خواهد بود. تلاش ما بر این است بتوانیم نمودهای کم تر دیده شده سرمایه اجتماعی در جامعه را به نمایش بگذاریم.

سپس نسیم طواف زاده مدیرعامل موسسه سبزکاران و برگزار کننده دوسالانه، ضمن اشاره به موضوعات و مثال هایی از نمودهای سرمایه اجتماعی در جامعه اذعان داشتند که ما اعتقاد داریم سرمایه اجتماعی ابزار توسعه نیست بلکه المانی است که می تواند نشان دهنده توسعه باشد. ما برآن نیستیم بگوییم وجود سرمایه اجتماعی یعنی رسیدن به توسعه بلکه برآنیم بگوییم در کنار سایر شاخص های توسعه پرداختن به موضوع سرمایه اجتماعی ضروری و بایسته است.

در این دوره هیئت داوران به دبیری آقای الوند رضازاده متشکل از آقایان مهدی سروری، علی شاکر، علیرضا عزتی، شباب گلچین و کریم متقی خواهد بود. تلاش کرده ایم تا از سایر استان ها نیز افراد خبره ای را در تیم داوری داشته باشیم.

طبق ادوار گذشته دبیرخانه دائمی دوسالانه و برگزاری مراسم اختتامیه و نمایشگاه اولیه در شهر رشت خواهد بود و سپس نمایشگاه آثار برگزیده را در سایر استان ها خواهیم داشت. ضمن اینکه آثار برگزیده سومین دوره در 5 استان کشور در سال 97 به نمایش گذاشته شدند.

ضمنا از تغییرات دیگر این  دوره ، ایجاد سایت تخصصی دوسالانه عکس سرمایه اجتماعی می باشد که علاقه مندان از امروز می تواند با مراجعه به آدرس WWW.SCF.PICS ضمن دریافت اخبار و اطلاعات لازم با موضوع سرمایه اجتماعی؛ برای شرکت در این دوره اقدام نمایند.

گاهشمار این دوره به قرار ذیل خواهد بود:

آخرین مهلت ارسال آثار: 15بهمن1398

اعلام نتایج داوری: 30بهمن1398

اختتامیه دوسالانه و شروع نمایشگاه: 10 اسفند1398 

عکس ها: سمانه جهانشیری

اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code