طرح اتصال اتوبان باکو - آستارا به خطوط زمینی کشور

وزیر راه و شهرسازی در شهرستان مرزی آستارا اعلام کرد : اتوبان باکو - آستارا با ساخت یک پل جدید به خطوط زمینی کشور متصل خواهد شد.

کلانشهر : وزیر راه و شهرسازی در سفر به آستارا با اشاره به توافق جدید میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در خصوص اتوبان باکو- آستارا گفت : اتوبان باکو- آستارا با یک پل جدید به خطوط زمینی کشور متصل می شود که در هفته آینده ساخت آن آغاز خواهد شد.

محمد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه نقش بنادر شمالی کشور در اتصال کریدور شمال - جنوب و شرق- غرب بسیار مهم است افزود : با توجه به موافقت نامه های صورت گرفته در خصوص افزایش ظرفیت بنادر انزلی و آستارا یک سهم ویژه‌ای از بازار ترانزیت برای این دو بندر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تمرکز وزارت راه و شهرسازی بر گسترش حمل و نقل ترکیبی گفت: حمل و نقل ترکیبی در کنار حمل و نقل مسافر در دریای کاسپین یک برنامه مدون در این وزارتخانه است و در این راستا در همایش اقتصادی دریای کاسپین در ترکمنستان توافقات در خصوص مسافرت های دریایی بین بنادر کشورهای حاشیه دریای کاسپین پایه ‌گذاری شد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : امکان تردد مسافر در دریای کاسپین در بنادر نوشهر، انزلی و آستارا صورت گرفته و آن را تداوم و گسترش خواهیم داد.

محمد اسلامی ادامه داد : تجهیز و تقویت بنادر و مناسب سازی ظرفیت کشتی ها از دیگر برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه دریایی است.

وی با بیان اینکه مناسبات اقتصادی ایران با جمهوری آذربایجان مداوم است تصریح کرد : آثار این مناسبات را در بندر آستارا مشاهده می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در حوزه راه آهن گفت : ساخت راه آهن رشت - آستارا یکی از برنامه‌های مهم وزارتخانه است که با همکاری کریمانه مردم منطقه در واگذاری اراضی و آزاد سازی مسیرها می توان این خط ریلی را در آینده نزدیک به بهره ‌برداری رساند.

محمد اسلامی با اشاره به علت توقف چند ماهه پروژه ترمینال آستارا- آستارا بیان کرد : ساخت این ترمینال مدتی به علت مشکلات فنی و قراردادی متوقف شده بود که دوباره از سر گرفته شد و در صورت شرایط مساعد آب و هوایی در کمترین زمان به سرانجام خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به تعریض و توسعه جاده رشت - آستارا گفت : مطالعات 4 بانده شدن کل این مسیر انجام شده و با جذب سرمایه‌ گذار و استقرار پیمانکار اتصال آزاد راه رشت به آستارا و در ادامه به اردبیل انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در سفر چند ساعته به شهرستان ساحلی و مرزی آستارا از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، بارانداز ریلی آستارا - آستارا، پایانه نفتی و غلات راه آهن و مسیر راه آهن آستارا - رشت بازدید کرد.

 

منبع : صداوسیما

نظر شما:

security code