نوبخت در رشت مطرح کرد :

برداشتن همه تحریم ها شرط مذاکره


۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۱۲:۰۲ | کد خبر: ۴۸۸۲ چاپ
برداشتن همه تحریم ها شرط مذاکره

کلانشهر : معاون رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه دولت هیچ اقدامی را بدون اجازه نظام انجام نمی دهیم، گفت: در صورت برداشته شدن همه تحریم‌ها، مذاکره در قالب ۱+ ۵ را می‌پذیریم.

محمدباقر نوبخت صبح پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن غدیر استانداری گیلان اشتغالزایی برای ۲۶ هزار جوان را هدف تشکیل جلسه اقتصاد مقاومتی استان دانست و اظهار کرد: اشتغال و تولید دو موضوع قابل اهمیت است که هدف حدود یک میلیارد فرصت شغلی با اعتبار ۴۶ هزار میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه از این مبلغ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سهم استان گیلان است، افزود: اشتغال متناسب این مبلغ حدود ۲۵ هزار و ۸۳۹ فرصت شغلی است.

وی با بیان اینکه از طریق سرمایه گذاری در طرح‌های تولیدی و عمرانی ایجاد این فرصت شغلی قابل اجرا است، گفت: سرمایه گذاری تولیدی از طریق بخش خصوصی است که با اعطای تسهیلات و نیاز به حمایت نظام بانکی دارد.

وجود ۱۹۶ طرح با اعتبار ۸۸۵ میلیاردی در گیلان

نوبخت با اشاره به وجود ۱۹۶ طرح با اعتبار مورد نیاز ۸۸۵ میلیارد تومان در بخش‌های تولید، صنعت و کشاورزی در استان گیلان، ادامه داد: حداقل ۹۵ هزار فرصت شغلی با بهره برداری از این طرح‌ها ایجاد می‌شود که تاکنون ۳۲ طرح با مبلغ ریالی ۱۱۵ میلیارد پرداخت شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه با عدم اعتماد اجتماعی مواجه هستیم و بر لزوم امید افزایی در بین جوانان تأکید کرد و گفت: به ۱۷ میلیون و ۷۰۷ هزار خانوار، ۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان حمایت معیشتی پرداخت شده و اگر نیاز به تزریق باور و اعتماد در جامعه هستیم اصحاب رسانه می‌توانند با تک تک این خانواده‌ها تماس بگیرند.

وی با اشاره به تخصص بودجه سال ۹۹، گفت: تاکنون ۱۰۶ هزار میلیارد تومان به صندوق‌های بازنشستگی و نهادهای حمایتی پرداخت شده که در بودجه نمی‌توان از حقوق اشتغال مستضعف، صندوق‌های بازنشستگی، بخش آموزش و پرورش، دفاعی و نظامی و بهداشت و درمان کسر کرد.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه در چند سال گذشته رؤسای کشورها برای مذاکره با ما صف کشیده بودند، افزود: در این مدت ایران بالاترین رشد اقتصادی را داشته که تحریم‌ها را بر ما اعمال کردند و با ایجاد تحریم و فشار اقتصادی دشمن به دنبال ایجاد دو دستگی در داخل است.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ما هیچ اقدامی را بدون اجازه نظام انجام نمی‌دهیم، گفت: در صورت برداشته شدن همه تحریم‌ها ما مذاکره را در قالب ۱+۵ می‌پذیریم.

وی با تأکید بر لزوم جلب سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف کشور، ادامه داد: بیش از منابع محدود خود نیازمند هستیم که باید تلاش کنیم منابع را افزایش دهیم و برای خروج از رکود سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

ورود جمهوری آذربایجان به اجرای پروژه ریلی رشت - آستارا

نوبخت با بیان اینکه طرح‌های عمرانی تعدیل نشده است، گفت: هزاران میلیارد تومان ظرف این ماه به دستگاه‌هایی که طرح عمرانی دارند تزریق و منجر به ایجاد اشتغال شده است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در آینده نزدیک شاهد حضور جمهوری آذربایجان برای تکمیل مسیر ریلی رشت به آستارا خواهیم بود، افزود: جمهوری آذربایجان در تکمیل ۵۰ درصد راه ریلی آستارا به رشت مشارکت می‌کند زیرا این راه فقط مختص گیلان نیست و کریدور اتصال شمال به جنوب است.

وی تصریح کرد: سال آینده شاهد بهره برداری از بنادر جنوب به دریای خزر خواهیم بود که سبب سهولت در انتقال کالاها به کشورهای همسایه خواهد شد.

نوبخت با اشاره به میزان اختیارات فرماندهان اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: از دو ماه آینده کل اختیارات تبصره ۱۸ به استانداران تنفیذ می‌شود که با سرعت بیشتر کارها پیگیری شود.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته شاهد ایجاد ۸۴۳ هزار فرصت شغلی در کشور بوده ایم.

 

منبع : مهر