گیلان سرد و بارانی می شود


۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۲۱:۰۸ | کد خبر: ۴۸۹۱ چاپ
گیلان سرد و بارانی می شود

کلانشهر : سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: با نفوذ تدریجی جریانات سرد شمالی؛ از روز جمعه ( فردا ) کاهش دما، بارندگی و در ارتفاعات برف تا اوایل هفته آینده در استان مورد انتظار است.

مازیار غلامی غروب پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : نقشه های هواشناسی نشان دهنده گذر جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه است؛ بر این اساس طی عصر و شب افزایش ابر و در بعضی نقاط بارندگی مهیاست.

وی افزود : از روز جمعه با نفوذ تدریجی جریانات سرد شمالی، ابرناکی و مه‌آلود بودن هوا، کاهش دما، بارندگی و وزش باد ( پاره‌ای نقاط شدید و یا خیلی شدید ) در ارتفاعات بارش برف و احتمال رعد و برق تا اوایل هفته آینده مورد انتظار است.

وی خاطرنشان کرد : براساس نقشه های هواشناسی آسمان استان برای روز جمعه ( فردا )، مناطق جلگه‌ای نیمه ابری تا ابری و مه آلود، کاهش نسبی دما، بارندگی متناوب و وزش باد ( پاره ای نقاط شدید یا خیلی شدید ) ارتفاعات و دامنه های جنوبی گیلان نیز کمی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، بعضی ساعات بارندگی و احتمال بارش و برف پیش بینی می‌شود.

غلامی گفت : برای روز شنبه نیز آسمانی نیمه ابری تا ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد ( پاره‌ای نقاط شدید، خیلی شدید ) احتمال رعد و برق و ارتفاعات بارش برف در استان را شاهد خواهیم بود.

وی به بیشینه و کمینه دمای استان طی شبانه روز گذشته نیز اشاره و بیان کرد : طی ۲۴ ساعت گذشته بیشینه و کمینه دما به ترتیب برای لاهیجان ۱۶ درجه سلسیوس و دیلمان یک درجه زیر صفر ( منفی یک درجه سلسیوس ) ثبت شده است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اضافه کرد : بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز طی شبانه روز گذشته به ترتیب ۱۵ و هفت درجه سلسیوس بوده است.

 

منبع : ایرنا