جایزه ادبی احمد محمود به رمان بند محکومین رسید

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از گیل مهر، رمان «بند محکومین» اثر کیهان خانجانی، نویسنده رشتی، جایزه ادبی احمد محمود، معتبرترین جایزه ادبی کشور را از آن خود کرد.
جایزه ادبی احمد محمود که در دو بخش رمان و مجموعه داستان اهدا می شود جایزه اول بخش رمان سال ۹۷ را به نویسنده رشتی، کیهان خانجانی با رمان بند محکومین اهدا نمود.
کتاب بند محکومین طی یک سال توسط نشر چشمه به چاپ چهارم رسیده و داستان رمان بند محکومین، روایت انسان های عجیبی در زندان لاکان رشت است که توسط نشر چشمه منتشر شده و کمتر از یک سال به چاپ چهارم رسیده است.
کیهان خانجانی پیش از این با مجموعه داستان خود تحت عنوان سپیدرود زیر سی و سه پل در جشنواره کتاب گلشیری مورد تقدیر قرار گرفته بود.
خانجانی در مراسم پایانی دومین دوره جایزه احمد محمود که ۱۳دی ماه و با حضور چهره هایی چون محمود دولت آبادی، لیلی گلستان، اسدالله امرایی، رضا جولایی، خانواده احمد محمود و جمعی از نویسندگان برگزار شد در سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه ۱۳ سال کتابی نداشت، یاد استاد نصرت رحمانی را گرامی داشت و گفت: وقتی چیزی می‌نوشتم برای خواندن به او می‌دادم. او می‌گفت نثر انشایی داری. یک روز کتاب های عبهر العاشقین و همسایه‌های احمد محمود را به من داد. همیشه به این فکر می‌کردم که این دو متن چه سنخیتی با یکدیگر دارند و او با لهجه خاص خود گفت باید از این به آن برسی؛ یعنی از کتاب عبهر العاشقین تا همسایه‌ها.
کیهان خانجانی ۴۵ ساله و متولد رشت است. احمد محمود، معتبرترین جایزه ادبی کشور است.

نظر شما:

security code