استیصال فوتبال گیلان؛ از فروش «کلیه» تا اسپانسرینگ منطقه آزاد

کلانشهر : فوتبال گیلان روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و نتایج ضعیف تیم‌های گیلانی در لیگ یک برگرفته از وضعیت نابسامان اقتصادی سه تیم بزرگ این استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کمتر از ۷۲ ساعت تا آغاز دور برگشت رقابت‌های لیگ یک باقی‌مانده و سه تیم گیلانی داماش، سپیدرود و ملوان همچنان درگیر مشکلات عدیده مالی هستند.

فراخوان مجازی فروش «کلیه» از سوی هواداران سپیدرود رشت!

هواداران تیم فوتبال سپیدرود رشت در اقدامی منحصربه‌فرد در سامانه اهدای عضو ثبت‌نام کرده و قصد فروش «کلیه» و دیگر جوارح بدنشان را دارند! تصاویر اقدام عجیب هواداران در فضای مجازی با بازخوردهای مثبت و منفی از سوی کاربران مواجه شده و دوستداران فوتبال بیش‌ازپیش نگران تیم ریشه‌دار سپیدرود رشت شده‌اند.

در پی فراخوان مجازی هواداران تیم فوتبال سپیدرود رشت، نگاه‌ها بار دیگر معطوف تیم نیم‌قرنی شهر باران شده و پنجره بسته نقل و انتقالاتی این تیم موردانتقاد دوستداران فوتبال قرار گرفت.

افشین ناظمی، مدیرعامل باشگاه سپیدرود رشت در واکنش به فراخوان فروش کلیه از سوی هواداران سپیدرود گفته این باشگاه بیش از دو میلیارد تومان بدهی دارد، بدهی‌های سپیدرود مربوط به پنج سال اخیر بوده و در پی جلب نظر شاکیان هستیم.

سپیدرود رشت با هدایت فرشاد پیوس از رقابت‌های لیگ دسته دوم به لیگ یک صعود کرده و بلافاصله با هدایت علی نظرمحمدی صعودی دراماتیک به لیگ برتر را تجربه کرد، این تیم دو فصل در لیگ برتر ماندگار بود و در دومین فصل حضور در بالاترین سطح فوتبال کشور، یارای مقابله با رقبای تادندان‌مسلح را نداشته و به لیگ یک سقوط کرد.

ناظمی سقوط سپیدرود به لیگ یک را تراژدی غم‌انگیز برای فوتبال گیلان دانسته و می‌گوید اعضای شورای شهر رشت قول حمایت مالی ۴۵۰ میلیون تومانی تیم سپیدرود رشت را داده‌اند و اهدای این مبلغ به‌عنوان اسپانسر می‌تواند بخشی از مشکلات مالی سپیدرود را برطرف سازد.

وی تزریق کمک مالی شهرداری به دو تیم داماش و سپیدرود را زمان‌بر می‌داند و معتقد است حمایت همه‌جانبه مسؤولین می‌تواند سبب بازگشایی پنجره نقل و انتقالات زمستانی سپیدرود رشت در موعد مقرر شود، رضایت بازیکنانی نظیر محمد رستمی، احسان عبدی و محمد رستمی که از سپیدرود طلبکار بوده‌اند را جلب کردیم و پنجره نقل و انتقالاتی سپیدرود تا پیش از اتمام مهلت باز می‌شود.

میثم فردوسی و محمدرضا زینال خیری دو بازیکن باتجربه سپیدرود به دلیل مشکلات مالی از این تیم جدا شدند و بازیکنان دیگری نظیر مجتبی محبوب مجاز، احسان پیرهادی، محمد دادرسی و ساسان شیرمردی نیز در تمرینات حضور پیدا نمی‌کنند.

به گفته ناظمی تیم فوتبال سپیدرود رشت در فصل جاری با امکانات لجستیکی و اردوهای تدارکاتی خوب وارد رقابت‌های لیگ یک شد و ۲۰ درصد از قرارداد بازیکنان نیز پرداخت شد، طبق قرارداد بازیکنانی که در نیم‌فصل کمتر از ۴۰ درصد دریافت کنند می‌توانند به‌صورت یک‌طرفه قرارداد خود را فسخ کنند و این موضوع به معضلی بزرگ برای سپیدرود تبدیل‌شده است؛ بنده مدیرعامل سپیدرود بوده و اختیارات یک مالک را ندارم.

ملوان

کشتی ملوان به ساحل آرامش رسید

باشگاه ملوان انزلی چند صباحی است با مدیریت پژمان نوری و مازیار زارع اداره می‌شود، دو کاپیتان اسبق این باشگاه تلاش مضاعفی برای پیشبرد اهداف باشگاه داشته و تاکنون عملکردی موفق از خود برجای گذاشته‌اند.

مدیران ملوان در جدیدترین اقدام موفق به عقد قرارداد با منطقه آزاد شده و قرار است پرداختی‌های این منطقه در دو مرحله در اختیار باشگاه ملوان انزلی قرار بگیرد.

ملوانان هفته گذشته نیز از سوی شرکت انبوه‌سازان ابر سفید دیگر اسپانسرشان شارژ مالی شده و بخشی از قرارداد اعضای این تیم پرداخت شد.

داماش

داماش در برهوت تغییر مالک!

تیم فوتبال داماش گیلان بهترین نتیجه را بین سه تیم گیلانی در نیم‌فصل نخست لیگ یک کسب کرده است، مشکلات مالی عدیده این باشگاه در سایه نتایج درخشانش در نیم‌فصل نخست گم شد!

لاجوردی پوشان شهر باران پس از اتمام نیم‌فصل نخست رقابت‌ها با جدایی سرمربی خود مواجه شدند و بازیکنان این تیم از حضور در تمرینات سرباز زدند، مدیران این باشگاه خبر از حضور مالکی جدید داده و بازیکنان این تیم که تنها پنج درصد از مبالغ قراردادشان را دریافت کرده‌اند، در کمتر از چهار روز مانده به آغاز لیگ به‌عنوان آخرین تیم لیگ یکی تمریناتشان را زیر نظر مازیار ربیعی‌فر آغاز کردند.

بازگشت محمدرضا مهدوی کاپیتان کهنه‌کار داماشی‌ها به این تیم تنها خبر خوش در دو ماه اخیر برای لاجوردی پوشان شهر باران بوده است، تیمی که قرار است روز سه‌شنبه هفدهم دی‌ماه در ورزشگاه سردار جنگل رشت به مصاف رایکا بابل برود.