تا ۷۲ ساعت آینده؛

استقرار هوای کم فشار در گیلان/ وزش باد گرم در ارتفاعات


۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۱:۵۸ | کد خبر: ۴۹۸ چاپ
استقرار هوای کم فشار در گیلان/ وزش باد گرم در ارتفاعات

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار سامانه هوای کم فشار تا ۷۲ ساعت آینده در این استان، وزش باد گرم در ارتفاعات و مه‌آلوده بودن هوا را از مهم‌ترین پدیده‌های جوی گیلان عنوان کرد.
به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، محمد دادرس با اشاره به استقرار سامانه هوای کم فشار در استان گیلان، اظهارکرد: این سامانه هوای تا ۷۲ ساعت آینده در استان گیلان ماندگار است.

دادرس به برخی پدیده‌های جوی در این مدت نیز اشاره کرد و افزود: براساس الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی در این مدت آسمان استان گیلان ابری تا نیمه ابری همراه با گذر امواج کم و بیش ناپایدار، مه آلودگی هوا در مناطق جلگه‌ای و بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

وی همچنین بیان کرد: شرایط وزش باد گرم در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان نیز فراهم خواهد بود لذا از شهروندان عزیز و مسافران درخواست می شود برای جلوگیری از آتش‌سوزی در این مناطق از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: ارتفاع موج دریای خزر نیز برای امروز بین ۱۰ تا ۸۰ سانتی‌متری پیش بینی شده که برای فعالیتهای دریانوردی به ویژه صید با احتیاط مناسب است.

وی گفت: آسمان شهر رشت نیز در حال حاضر نیمه ابری، احتمال مه‌آلودگی، گاهی بارندگی و وزش باد جنوبی است. دمای هوای شهر رشت نیز ۱۶ درجه سانتی‌گراد و بیشینه رطوبت آن ۹۷ درصد است.

نظر شما:

security code