نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شد که این رژیم به جنگ علیه آنچه «محور ایرانی در منطقه» خواند، ادامه خواهد داد.

نتانیاهو: به جنگ علیه «محور ایرانی در منطقه» ادامه می‌دهیم
کلانشهر:  بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم چنین گفت: جهان به یاد خواهد داشت که چه طرفی در کنار ما و چه طرفی در کنار کسانی که به ما حمله کردند، ایستاد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطنی «سما»، وی در ادامه ادعاهایش گفت: ما به دشمنان با قدرت ضربه می زنیم و بهای سنگینی به آنها تحمیل می کنیم.

نتانیاهو همچنین اظهار کرد: تا زمان بازگشت تمامی اسرا دست بسته و بی تفاوت نخواهیم نشست.

ادعاهای نتانیاهو در حالی است که اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و خانواده های اسرای صهیونیست، نتانیاهو را متهم می کنند برای حفظ سمت و کابینه اش، در رسیدن به توافق کارشکنی می کند چراکه برخی از چهره های افراطی کابینه او همانند «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی و «بتسلئیل اسموتریچ»، وزیر دارایی این کابینه تهدید کرده اند در صورتی که جنگ متوقف شود، از کابینه انصراف می دهند و به این ترتیب کابینه منحل می شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم چنین ضمن استقبال از تعهد رئیس جمهور پاراگوئه برای انتقال سفارت خود به شهر قدس اشغالی، مدعی شد: قدس تا ابد تحت حاکمیت (رژیم) اسرائیل باقی خواهد ماند.

رئیس جمهور پاراگوئه در سال ۲۰۲۲ به اراضی اشغالی سفر کرد و با بنیامین نتانیاهو و امیر یارون، رئیس بانک رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

پاراگوئه در سال ۲۰۱۷ دستور انتقال سفارت خود به قدس اشغالی را صادر کرد و پس از آمریکا و گواتمالا سومین کشوری بود که این اقدام را انجام داد؛ اما سپتامبر ۲۰۱۸ وزیر خارجه وقت پاراگوئه این اقدام را لغو و تعلیق انتقال سفارت به قدس را اعلام کرد و گفت: «پاراگوئه می خواهد در تلاش های دیپلماتیک منطقه ای برای دستیابی به صلح عادلانه و پایدار در خاورمیانه سهیم باشد.»

رژیم صهیونیستی با هدایت مرکز درگیری به سمت قدس و مسجدالاقصی از جمله افتتاح سفارتخانه ها در قدس از سویی تلاش می کند عمق شکست استراتژیک خود را در برابر دستاورد استراتژیک مقاومت فلسطین پنهان کند و از سوی دیگر در تقلایی نافرجام برای پایه گذاری پایتختی در قدس، به دنبال بازیابی موقعیت جهانی رو به زوال خود است.

واشنگتن پست به نقل از مقام های کنونی و سابق آمریکا:
تلاش نتانیاهو برای تضعیف توافق ایران و آمریکا
واکنش زیدآبادی به انتقادها از جنگ؛ مسئولیت جنگ های اخیر متوجه دولت نتانیاهو است
اگر پیمان «اسلو» تخریب نمی‌شد، بسیاری از جنگ‌ها و بحران‌ها رخ نمی‌داد

نظر شما:

security code