به صدا در آمدن آژیر خطر در منطقه سبز بغداد


۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۰۰:۳۹ | کد خبر: ۴۹۹۲ چاپ
به صدا در آمدن آژیر خطر در منطقه سبز بغداد

کلانشهر : رسانه های خبری بامداد پنجشنبه از شنیده شدن صدای چند انفجار در منطقه الخضرا (منطقه سبز) در مرکز بغداد پایتخت عراق خبر دادند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سومریه نیوز اعلام کرد که صدای انفجار در منطقه الخضرا شنیده شده است.

خبرگزاری شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از رسانه های عراقی اعلام کرد که در پی اصابت چند راکت صدای آژیر خطر در این منطقه به صدا در آمد .

گفته می‌شود که دو فروند راکت به این منطقه اصابت کرده است. هنوز خبری درباره محل اصابت راکت‌ها گزارش نشده است.
در روزهای اخیر به طور معمول سفارت آمریکا و مناطق اطراف آن هدف برخی از حملات بوده است.

منطقه سبز یک منطقه امنیتی حفاظت شده در مرکز بغداد بود که از زمان سقوط رژیم دیکتاتوری صدام و بدلایل امنیتی و حفاظتی از سوی اشغالگران آمریکایی ایجاد و اغلب نهادها، سازمان‌ها و مراکز دولتی، نهادهای بین المللی همچون دفاتر سازمان ملل و اتحادیه اروپا و نیز سفارتخانه‌های خارجی بویژه سفارت آمریکا در آن مستقر شدند.
تداوم سکونت مسؤولان ارشد و حتی بسیاری از دیگر مسؤولان عراق در منطقه سبز بغداد طی سالهای اخیر یکی از مهمترین انتقادات مردم عراق بوده و آنها از این امر بعنوان مصداق تبعیض و نیز دوری و بیگانگی مسؤولان از جامعه یاد می‌کردند.
منطقه سبز بغداد هم مقررات و ترتیبات بسیار ویژه ورود و خروج برای ساکنان و نیز هیأت‌های سیاسی دارد و هم افراد عادی مطلقاً امکان ورود به آن را نداشته‌اند.

 

به گزارش ایسنا، ظاهرا سه راکت در منطقه سبز بغداد فرود آمده است که موشک‌های کاتیوشا بوده‌اند.

منطقه الخضراء یا سبز محل استقرار سفارت‌خانه‌های خارجی از جمله سفارت آمریکا در بغداد است و راکت‌های ذکر شده در نزدیک سفارت آمریکا فرود آمده‌اند اما تلفاتی نداشته‌اند.

در پی این حادثه، بالگردها و هواپیماهای آمریکایی بر فراز سفارت این کشور به پرواز درآمده‌اند.