پس از رد صلاحیت جعفرزاده و تایید حسنی و کوچکی نژاد:

بحران «انکار» در میان نمایندگان رشت


۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۲:۱۹ | کد خبر: ۵۰۳۸ چاپ
بحران «انکار» در میان نمایندگان رشت

اختصاصی کلانشهر: روزهایی که درب فرمانداری‌های کشور به روی سیاستمداران باز بود، در فرمانداری رشت هم قصه به همان صورت که پیش‌بینی می‌شد پیش رفت؛ نمایندگان رشت در مجلس دهم دوباره آمدند، فرماندار اسبق رشت در دولت محمود احمدی‌نژاد آمد و بسیاری دیگر از چهره‌های شناخته شده و شناخته نشده که همه با ادبیاتی تکراری، اهدافی تکراری داشتند هم آمدند. در این میان، تمرکز روی عملکرد سه نماینده شهر رشت از همه مهم‌تر است؛ محمد صادق حسنی، غلامعلی جعفرزاده و جبار کوچکی‌نژاد سه کاندیدی بودند که در روزهای متفاوتی به فرمانداری رشت آمدند و آنطور که به نظر می‌رسید چندان هم دل خوشی از یکدیگر نداشتند.

کلانشهر هرچند به سختی اما بالاخره توانست با هر سه مصاحبه کند و با آن‌ها راجع‌به بخش‌هایی از عملکردشان وارد گفت‌و‌گو شود. برآیند این گفت‌وگو ها یک نتیجه واحد به دست می‌داد؛ «انکار»

انکار اول _ جعفرزاده و راز سکوت مجلس در مسئله بنزین!

جعفرزاده بالکل لیست امید را «انکار» کرد و باز هم با مدد از جمله‌ی معروفش گفت: «من اصولگرای اصلاح‌طلب با مشی اعتدالی هستم» و وقتی از او پرسیدیم آیا در ساختار مشتت سیاسی امروز امکان چنین موضعی وجود دارد، گفت: «بله، اگه شما پیش‌داوری نکنید ممکنه.» او به همین بسنده نکرد و وقتی از او سوال کردیم آیا اهداف لیست امید را انجام دادید یا نه، گفت: «من اصلا به لیست کاری ندارم و در جهت آرمان‌هایی که مردم با اعتقاد خود به آن‌ها رای دادند حرکت کردم.»

در ادامه حرف‌های ضد و نقیض جعفرزاده، به حواشی گرانی بنزین حواشی دیگری نیز اضافه کرد. او در پاسخ به این سوال که آیا جلسه غیرعلنی مجلس پیرامون گرانی حامل‌های انرژی حقیقت دارد، گفت: «بله مجلس خیلی جلسات غیرعلنی دارد که خیلی مسائل در آن مطرح می‌شود.» سوال جواب ما به اینجا رسید تا از او نظرش را راجع‌به تصویب گرانی بنزین در شورای هماهنگی سران قوا بپرسیم و او پاسخ داد: «مجلس همیشه با این طرح مخالف بود و پیشنهادش به دولت هم این بود که با یک شیب کند قیمت را افزایش دهد اما در این مرحله به دلیل تبعیت از فرمان رهبر انقلاب سکوت اختیار کرد، چون ایشان فرموده بودند از تصمیم سران قوا حمایت شود.»

 

ماجرای پیام خصوصی رهبر انقلاب به جعفرزاده چه بود؟

چند روز قبل از مصاحبه ما با جعفرزاده خبری مبنی بر پیام رهبر انقلاب برای مجلس منتشر شد که در آن رهبری به مجلس توصیه کرده بود که با تصمیم سران قوا مخالفت نکند. از جعفرزاده صحت این خبر را جویا شدیم و او پس از کمی تردید گفت: «بله شب قبل به سه رئیس فراکسیون یا حداقل به من اعلام شد که صبح فردا دوستان را توجیه کنیم و به صحن برویم تا رئیس مجلس پیام رهبر انقلاب را قرائت کنند. در واقع شب شنبه وقتی که من در مسیر تهران بودم چند نفر از بزرگان کشور با من  و رئسای فراکسیون‌ها تماس گرفتند و گفتند نظر رهبری این است، شما فردا مجلس را ساکت کنید. ما هم به دوستان توصیه کردیم که طرح‌ها را امضا نکنند تا به مجلس برویم و پیام رهبری را بشنویم.»

 

انکار دوم _ کوچکی‌نژاد: من در ناامیدی مردم سهمی ندارم

مصاحبه با کوچکی‌نژاد بیشتر حول عملکرد خود او چرخید و قصد داشتیم نظر او را راجع‌به عملکرد خودش بدانیم. او از همان ابتدا با حمله به دولت، اقداماتش در مقابل عملکرد دولت را نشانه موفقیتش در عرصه نمایندگی دانست و حتی زمانی که از او پرسیدیم «قبول دارید با عملکرد مجلس دهم مردم از مجلس ناامید شدند؟» او باز هم نوک پیکان حمله را به سمت نمایندگانی گرفت که حامی عملکرد دولت بودند. کوچکی‌نژاد بالاخره قبول کرد مردم از عملکرد مجلس ناامیدند اما در نهایت وقتی از او سوال کردیم آیا خودش را در ناامیدی مردم سهیم می‌داند یا نه، «انکار» کرد و گفت: «نه من به این موضوع معتقد نیستم.»

 

انکار سوم _ حسنی: من امیدی‌ترین فرد لیست امید بودم

حسنی کمی واقع‌بینانه‌تر به سوالات پاسخ داد. وقتی از او پرسیدیم آیا عملکرد خودش در مجلس را قبول دارد یا نه، گفت: «من سعی کردم در حد توان کار کنم، قضاوتش با مردم.»

در ادامه پای لیست امید را به میان کشیدیم، همان لیست پرماجرایی که با «تَکرار»های رییس جمهور اسبق ایران منعقد شد و بسیاری مانند حسنی به وسیله آن به بهارستان رسیدند اما در نهایت خروجی عملکرد آن‌ها ملموس نبود. حسنی با «انکار» تمام بی‌عملی‌اش در مجلس دهم و حتی انکار نطق‌های معدودش در مجلس گفت: «من با صراحت اعلام می‌کنم که تنها عضو لیست امید بودم که تا این لحظه اعتقاد دارم امیدی هستم و صددرصد تفکرات لیست را اجرا کرده‌ام.»

 

روزهای ثبت‌نام تمام شد تا نمایندگان به انتظار نظر شورای نگهبان بمانند و ببینند دوباره می‌توانند با گذر فیلتر نظارت استصوابی به رای مردم چشم بدوزند یا نه. آن‌ها باز هم می‌توانند با «انکار»هایشان به صندلی‌های سبز بهارستان تکیه بزنند؟ باید دید.

نظرات شما:

بابک 23 دی 1398 ساعت 06:10

حسنی بنده خدا فقط در لیست بودن را کافی میداند!! اما معلومه رسانه شما خوب حسنی را روست دارد ?

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code