پس از بازدید معاون رییس جمهور:

پیشرفت ۶۰ درصدی ساخت کتابخانه مرکزی رشت


۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۱۰:۴۹ | کد خبر: ۵۰۷۱ چاپ
پیشرفت ۶۰ درصدی ساخت کتابخانه مرکزی رشت

کلانشهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان اعلام کرد: پس از بازدید آبانماه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه احداث کتابخانه مرکزی رشت، پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۶۰ درصد ارتقاء یافته است.

پریسا کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت کتابخانه مرکزی رشت از ۱۵ سال گذشته آغاز شده و تا پیش از بازدید دکتر محمد باقر نوبخت با هزینه هشت میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان به ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده بود و اعلام شد برای تکمیل بدون تجهیزات این پروژه به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
کرمی، زیربنای فضای مطالعه در استان را ۲۷ هزار و ۲۶۸ مترمربع دانست و تصریح کرد: به ازای هر یکصد نفر باید ۵.۲۵ مترمربع زیربنا داشته باشیم که این میزان برای گیلان ۲.۱۶ مترمربع است که پس از بازدید یادشده، امید برای تخصیص اعتبار افزایش یافته و کار در حال انجام است.
وی، نوسازی و بهینه سازی فضاها و امکانات موجود را یکی از سیاست های راهبردی نهاد کتابخانه های عمومی دانست و عنوان کرد: مدیریت توسعه کتابخانه های عمومی و افزایش دسترسی مخاطبان به کتاب در دستور کار است از این رو اولویت نهاد کتابخانه های عمومی در استان اتمام طرح های کتابخانه ای دارای بیش از ۹۰ درصد پیشرفت است.
دکترمحمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در آبان ماه امسال با همراهی علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن کشور و جمعی از مسئولان استانی از پروژه یاد شده بازدید کردند و طی این بازدید در جمع خبرنگاران افزود : اگر امکان بهره برداری این پروژه تا پایان سال آینده وجود داشته باشد منابع مالی آن تامین می شود مشروط بر اینکه شرمنده اصحاب رسانه نشویم.
 

نظر شما:

security code