ایران و آسیا در انتظار رای نهایی AFC


۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۱:۵۷ | کد خبر: ۵۱۰۴ چاپ
ایران و آسیا در انتظار رای نهایی AFC

کلانشهر : طی چند روز گذشته هر خبری پیرامون سلب میزبانی از نماینده های ایران منتشر شد جنبه غیررسمی و گمانه زنی های برخی رسانه های حاشیه خلیج فارس بود و بس.

به گزارش ورزش سه، در تمام سال های گذشته روال این گونه بود که اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیمی در خصوص اتفاقات فوتبالی قاره کهن اتخاذ می کرد بلافاصله به صورت رسمی این تصمیم را از طریق سایت یا صفحات مجازی منتسب به خود اطلاع رسانی می کرد اما با گذشت چند روز از حواشی که پیرامون سلب میزبانی از نماینده های ایران در لیگ قهرمانان آسیا رقم خورده هیچ موضع رسمی از سوی AFC منتشر نشده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا که مقر آن در شهر کوالالامپور قرار دارد با وجود گمانه زنی ها و شایعاتی که رسانه های عربی حاشیه خلیج فارس به آن دامن زده و هر یک مدعی سلب میزبانی از نماینده های ایران در لیگ قهرمانان آسیا شدند هنوز هیچ موضع رسمی از خود در قبال این تصمیم کلیدی و سرنوشت ساز نشان نداده و کنکاش ها برای یافتن یک خبر و موضع از سوی این کنفدراسیون تا الان بی نتیجه بوده است.

از همین رو به اذعان بسیاری تا زمانی که کمیته اجرایی AFC به صورت رسمی موضع خود را اعلام نکند نمی توان گفت امتیاز میزبانی از ایرانی ها گرفته شده است. به همین خاطر باید منتظر ماند و دید این اتفاق تا ساعات آتی رخ خواهد داد یا نه؟ جایی که چشم بسیاری از ایرانی ها همین طور فوتبالدوستان قاره کهن به سایت ای اف سی همین طور صفحات این کنفدراسیون در شبکه های مجازی دوخته شده تا در قبال میزبانی ایران اعلام رسمی صورت بگیرد.

در همین راستا سخنگوی فدراسیون فوتبال نیز اخبار منتشر شده درباره لغو میزبانی تیم ملی فوتبال ایران را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: بر خلاف برخی شایعات منتشر شده هیچ‌گونه نامه‌ای از سوی فیفا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر عدم امکان میزبانی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی دریافت نشده است.

وی افزود: در شرایطی که هواداران فوتبال، باشگاه‌ها، رسانه‌ها، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان در یک اجماع ملی در کنار هم حضور دارند شایسته است از هرگونه گمانه‌زنی و انتشار شایعاتی که پایه و اساس ندارند پرهیز شود. در شرایط فعلی، مبنای اخبار صحیح صرفا اعلامیه‌های رسمی فدراسیون فوتبال است و جریان‌سازی‌های هدفمند برخی خبرنگاران کشورهای عربی در فضای مجازی مورد تایید نیست.