پرندگان مهاجر، قربانیان بازارهای سنتی


۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۵:۱۶ | کد خبر: ۵۱۲۲ چاپ
پرندگان مهاجر، قربانیان بازارهای سنتی

کلانشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود گفت: فروش پرندگان شکار شده ممنوع است و از عرضه آنها در بازارهای سنتی این شهرستان ممانعت شد.

امین نجات در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تالاب‌کیاکلایه و آب‌بندان‌های چاف و چمخاله از مهمترین زیستگاه‌های زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر این شهرستان هستند، گفت: امسال جمعیت پرندگان مهاجر فرود آمده در این شهرستان مطلوب است و میزان دقیق آن پس از سرشماری نهایی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شکار پرندگان مهاجر به افرادی که مجوز دارند بلامانع است، افزود: اما با فروش پرندگان شکار شده به جد برخورد می‌شود.

نجات ادامه داد: یکی از مهمترین مکانهایی که در شهرستان لنگرود متخلفین پرندگان شکار شده را درآن به فروش می رسانند، بازار ماهی فروشان لنگرود است که به طور مرتب در حال پایش است.   

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود گفت: طی عملیاتی توسط مامورین و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، در این بازار پایش و از عرضه و فروش پرندگان وحشی ممانعت شد.

 وی افزود: با مرتکبین جرایم شکار و صید و فروش پرندگان برابر قانون برخورد قاطع خواهد شد.

نجات  با بیان اینکه علیرغم تذکرها سه نفر از متخلفین که در این بازار همچنان به فروش پرندگان شکار شده اقدام می کردند، به دادگاه معرفی شدند، گفت: حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی جرم بوده و قانون گذار مجازات حبس و جزای نقدی را برای جرم مذکور پیش بینی کرده است.