امضای تفاهم نامه راه اندازی شبکه تراموای در کلان شهر رشت

کلانشهر : در جلسه ای با حضور دکتر حاج محمدی شهردار کلانشهر رشت و مهندس دهقانیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه تفاهم نامه ساخت و راه اندازی مرحله اول شبکه تراموای رشت، بین این کلانشهر و کنسرسیومی متشکل از شرکت چیلکو، بانک شهر و شرکت شهر آتیه در محل شرکت شهر آتیه به امضاء رسید.

دکتر حاج محمدی شهردار رشت ضمن قدردانی از حمایت و پشتیبانی بانک شهر از توسعه و عمران شهرها و تحسین فعالیت های شرکت شهر آتیه در توسعه حمل و نقل عمومی بویژه در بخش ریلی، اذعان داشت : این کلانشهر از ظرفیت های ارزشمندی در زمینه های مختلف بویژه در حوزه های تفریحی و گردشگری برخوردار می‌باشد. در این راستا شورای اسلامی شهر رشت از ابتدای دوره پنجم طی مصوبه ای مبنی بر تشکیل سازمان قطار شهری رشت اقدام نمود که اتفاقا یکی از اهداف ایجاد این سازمان راه اندازی شبکه تراموا در شهر رشت بوده است.

ایشان در ادامه افزودند : اولین شهرداری هستیم که در بودجه سنواتی کشور، جهت راه اندازی شبکه تراموا دارای مصوبه بوده و همچنین ردیف اعتباری مربوطه را نیز اخذ نموده ایم که در این راستا وزارت کشور نیز تاکید ویژه دارند که این مصوبه هر چه سریعتر اجرایی گردد . بنابراین امیدواریم با توافقات صورت گرفته با شرکت شهر آتیه، در اسرع وقت شاهد شروع اجرای پروژه باشیم.

در ادامه جلسه مهندس دهقانیان مدیرعامل شرکت شهر آتیه ضمن تشکر از حسن اعتماد شهرداری کلانشهر رشت به مجموعه بانک شهر و شرکت شهر آتیه و برشمردن مزایای راه اندازی شبکه تراموا در کلانشهر ها ازجمله در زمینه کاهش آلودگی هوا، کاهش بار ترافیکی، صرفه جویی در مصرف انرژی و جذابیت گردشگری این پروژه اظهار داشت: کنسرسیومی در این رابطه تشکیل گردیده و مصوبات لازم در این خصوص اخذ شده است و این شرکت آمادگی دارد که این پروژه را با حداکثر کیفیت و در کمترین زمان ممکن اجرایی نماید.

نائب رئیس هیات مدیره شرکت شهر آتیه افزودند : این شرکت طی مطالعات و بررسی هایی که انجام داده و در تعامل نزدیک با شهرداری ها به این نتیجه رسید که طرح ابتکاری ایجاد و راه اندازی شبکه تراموا را در کلانشهر های کشور ارائه نماید که در حال حاضر توافقات اولیه با شهرداری کلانشهر های شیراز و رشت منعقد گردیده و انشاالله بزودی شاهد شروع پروژه راه اندازی این طرح ملی خواهیم بود.​